Gedrukte oplages kranten dalen, digitaal abonnement stijgt
Vooral De Telegraaf kreeg een flinke klap in het eerste kwartaal van dit jaar met een daling van de oplage met maar liefst 40.000 exemplaren, waarmee de oplage voor het eerst onder de 500.000 exemplaren komt. Ook de oplage van het AD daalde. Maar het is niet alleen kommer en kwel in de dagbladwereld, want drie van de vier dagbladen van de Persgroep stegen in oplage: Volkskrant, Trouw en Het Parool. Ook het FD zag de oplage stijgen. Wat vooral opvalt is de stijging van het aantal digitale abonnementen, bij nagenoeg alle kranten, met De Volkskrant als grootste met ww digitale abonnementen (en 24x.000 gedrukte oplage). Wat zijn de gevolgen van de daling van de gedrukte oplage en de groei van de digitale abonnementen voor de krantendrukkerijen?
Ik neem een abonnement
U kunt na inloggen of het nemen van een abonnement het bovenstaande artikel volledig lezen. Op onze homepage staan van alle artikelen de inleidingen. Twijfelt u nog, neem dan eerst een abonnement op onze gratis wekelijkse nieuwsbrief.
Reacties