Drukzo.nl noemt betalen met bitcoins een ‘primeur voor de grafische industrie’, maar volgens Het Financieele Dagblad is met dit internetgeld ‘de gekte uitgebroken’. Immers, bitcoin stijgt extreem in waarde en is al even duur als goud.
Volgens het persbericht van algemeen directeur Hans Scheffer van drukzo.nl heeft de Nederlandse grafische industrie er een primeur bij. ‘Als eerste Nederlandse drukkerij is het bij Drukzo.nl mogelijk om met de nieuwe internationale munteenheid Bitcoins te betalen. Een unicum, gezien het feit dat de nieuwe munteenheid in Nederland nog niet erg ingeburgerd is.’ Met deze manier van werken hoopt drukzo.nl de dienstverlening aan de klanten verder te verbeteren. ‘Bij Drukzo vinden we het belangrijk onze klanten maximale vrijheid en keuze te geven in het bestelgemak en betaalwijze’, zegt Scheffer. ‘De nieuwe Bitcoin is bezig aan een flinke opmars, en via een aantal van onze innovatieve klanten werden wij geattendeerd op het feit dat het mooi zou zijn om ook bij Drukzo hiermee te kunnen betalen. Naast de gangbare methodes Ideal, Creditcard, Paypal en automatische incasso is het dus vandaag ook mogelijk om met Bitcoins te betalen. Per vandaag is dat dan ook mogelijk’.
Gratis geld
Vandaag schrijft Het Financieele Dagblad over bitcoins onder de kop 'gratis geld', dat de gekte is uitgebroken. ‘De virtuele munt, die in 2008 werd bedacht als alternatief voor gewoon geld, doorbrak woensdag de duizend dollar grens en haalde donderdag zelfs de $1200.’ Net zo duur als goud. De zakenkrant meldt dat de oprichters van deze nieuwe munt (‘een paar handige jongens’) op dit moment hun winst verzilveren. De prijs van de bitcoin stijgt elke dag met zes procent, en het ziet er dan ook naar uit dat de bitcoin de eerstvolgende internetbubbel zal zijn.
Drukzo.nl
Nederlands snelst groeiende online drukkerij Drukzo.nl timmert flink aan de weg, aldus SCheffer. Zo introduceerde de nieuwe speler de afgelopen maanden in rap tempo al drie nieuwe web portals, lanceerde een White Label variant, en trof de voorbereidingen voor een internationale versie van het merk. ‘Drukzo heeft de sterke ambitie om binnen drie jaar in de top van Nederlandse aanbieders te komen staan en daarnaast een stevige positie in Europa te verwerven’ , aldus Scheffer. ‘Vanaf half december zijn wij met ons Drukzo merk ook in België actief en introduceren we op de Nederlandse markt een nieuw merk op het gebied van muurdecoratie. De komende maanden zal ons bedrijf een sterke groei door maken, en daar passen innovatieve ontwikkelingen zoals de introductie van Bitcoins uitstekend bij’.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.