Het Taets Art and Eventpark in Zaandam ontvangt op 27 en 28 november de crème de la crème op het gebied van verpakkingen. Bekende en grote producenten zoals Acket, De Vries en Remmert Dekker doen mee, maar ook prepress specialisten als Volkers (‘we love packaging’).
Volgens velen is een goede gebruiksverpakking de beste manier om artikelen te verkopen. En het is een groeiende markt, zowel door het verder personaliseren van de verpakking, maar ook door het in steeds kleinere eenheden verpakken van producten. Dat is het beste te zien in elke supermarkt. En verpakkingsdrukkers varen daar wel bij. Volgens de organisatoren van Packaging Innovation is verpakking zelfs de ‘beslissende factor op het point to sale’. ‘Het design en ontwerp hiervan moet de boodschap in het schap overbrengen. Packaging Innovations gaat in op vorm, materiaal & design van verpakking.’ Daarbij wordt de door combinatie van marketing mensen en van verpakkingskundigen een goede sfeer gecreeerd om kennis te nemen van de laatste trends en ontwikkelingen op het vlak van innovatie bij verpakkingen, aldus de organisatie.
Wie doen er mee?
Exposanten zijn leveranciers van innovatieve verpakkingen, verpakkingsmaterialen, displays, contractpackers, smart packaging, design & ontwerpbureaus, innovatieve coatings en inkten, labelling en milieuvriendelijke verpakkingen. Opgeteld zijn er meer dan honderd standhouders en andere deelnemers. Deze standhouders zijn op zoek naar klanten, die ook het evenement zullen bezoeken. Daarbij gaat het volgens de organisatoren om professionals die ‘voorop lopen binnen hun vakgebied’. Zoals brandmanagers, categorymanagers, conceptontwikkelaars, creative designers, marketing managers, ontwerpers, productontwikkelaars, R&D managers en verpakkingsspecialisten.
Sprekers
Er zijn ook enkele sprekers. Een ervan spreekt over het vak namens een opdrachtgever voor verpakkingsbedrijven: Bastiaan Saris is ‘head of innovations’ van bierbrouwer Grolsch. Hij vertelt over ‘de uitdagingen voor een ontwikkelteam’. De andere spreker is Antoinette van den Berg (foto). Zij noemt zich ‘trendwatcher’ en vertelt over ‘trendwatching cosmetics 2015’. Wie meer wil weten over Packaging Innovations, die kan terecht op de website.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.