Media kennisvereniging CMBO hield gisteren haar jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst. Dit keer in het Science Center in Delft. De vereniging zet in 2014 een gecombineerd programma neer met eigen onderwerpen, technische onderwerpen van het GTSC en meer management gerelateerde onderwerpen van de Media Alliantie. Wat doet het KVGO?
Directeur Arjen Molendijk (links) is blij met de samenwerking: 'Ze kwamen spontaan tot stand, we werden gevraagd om in de breedte mee te denken. We concludeerden al snel dat samenwerking het op kennis gerichte karakter van de vereniging alleen maar kan versterken'. CMBO verliet anderhalf jaar geleden het gebouw van het KVGO aan de Startbaan in Amstelveen en daarmee werd ook de formele samenwerking stop gezet.
CMBO is een zelfstandige vereniging met de gisteren formeel aangetreden nieuwe voorzitter Joost Morsink (rechts) (dagelijks werkzaam bij DeltaHage). Hij volgt daarmee Peter van Teeseling op, die de vereniging in de afgelopen jaren heeft geleid, door vooral bijeenkomsten te organiseren in de breedte van het printmedia landschap. CMBO vervult daarmee een belangrijke rol die het KVGO laat liggen: 'Uitwisseling van hoogwaardige kennis binnen het vak waarmee de branche wordt geconfronteerd'.
Met de komst van de Media Alliantie vullen vooral Richard van Hoorn en Albert Noppen de meer organisatorische- en commerciële aspecten van de kennisvereniging in, waarmee het totaalaanbod aan kennis samen met het meer productie technische GTSC voor 2014 is gewaarborgd. Het is opvallend dat het KVGO wel de verbreding zoekt in het media landschap, door o.a. de comfortabele CAO, maar als vereniging niets laat zien op het gebied van inhoudelijke ontwikkelingen binnen het vak. Ook het VKGO en ZSO keren zich meer en meer af van de kennelijk nog steeds log werkende 'drukkers brancheorganisatie' uit Amstelveen.
Gisteren stond de CMBO bijeenkomst in het teken van 'voorspellingen'. Met Paul Groenendijk, Arjen Molendijk en Eddy Hagen (VIGC) werd zowel vooruit gekeken als teruggeblikt naar ontwikkelingen die binnen het medialandschap al dan niet waren voorspeld en al dan niet zijn uitgekomen. In een afsluitende forumdiscussie en borrel werd nog gezellig nagepraat.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.