Na meer dan een jaar avonturen in digitale vorm op de website gaat het Amerikaanse weekblad Newsweek vanaf begin volgend jaar weer verschijnen als gedrukt product. De uitgever hoopt op een oplage van 100.000 exemplaren, aldus de New York Times.
Weekblad Newsweek werd enkele jaren door eigenaar The Washington Post voor $1 verkocht aan miljardair Sidney Harman. Vorig jaar werd gestopt met de papieren uitgave, om aldus 40 miljoen dollar te besparen op de druk- en verzendkosten. Onder de naam Newsweek Global werd het blad een digitale uitgave. Maar dat is geen succes gebleken.
Papier
Nu wil de uitgever weer naar een papieren versie, als aanvulling op de digitale uitgave. De uitgever hoopt met een fors hogere abonnementsprijs dan voorheen (en met een oplage van 100.000 exemplaren) voldoende omzet binnen te halen om uit de kosten te komen. ‘Het business-model moet meer lijken op The Economist’, zegt de uitgever in The New York Times.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.