Print is nog steeds helemaal in, zo blijkt maar weer met de lancering van een nieuw magazine van Albert Heijn en Bol.com gezamenlijk. ‘AllesVoor’ heet het nieuwe blad, en het wordt gedrukt in een oplage van 1.5 miljoen exemplaren bij Roto Smeets.
Albert Heijn heeft al de wekelijkse bonusfolder en het maandblad Allerhande, maar nu is er een derde uitgave in print: AllesVoor. Bijzonder is de samenwerking tussen AH en het vorig jaar gekochte Bol.com. Het waarom van de samenwerking en het gebruik van een gedrukt magazine met een oplage van 1.5 miljoen exemplaren (in offset gedrukt bij Roto Smeets Weert) wordt uitgelegd in een persbericht:
‘Bol.com en Albert Heijn hebben onderzoek uitgevoerd naar hoe Nederlanders het weekend beleven. Dit ter gelegenheid van de introductie van AllesVoor, een gratis lifestylemagazine en platform op bol.com en ah.nl. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat een meerderheid van de Nederlanders in het weekend er het liefst op uittrekt met de partner, familie of met vrienden. Daarnaast grijpt bijna een derde het weekend aan om in de tuin te werken, te klussen of tijd aan zijn of haar hobby te besteden.
Met AllesVoor bieden bol.com en Albert Heijn inspiratie voor diverse momenten in het jaar, waaronder een fijn weekend, het thema van de eerste editie. Ruim een derde van de Nederlanders gebruikt de wekelijkse vrije dagen bijvoorbeeld om uit te slapen, maar die relaxte start garandeert niet dat de partner verwend wordt met een ontbijtje op bed. Hier hebben we nog wat te leren, want 62% van de Nederlanders met een relatie krijgt nooit ontbijt op bed van de partner. AllesVoor maakt de praktische koppeling door voor dit moment een American brunch tip op te nemen ter inspiratie voor koppels die elkaar willen verrassen.
Voor de helft van de jongeren blijkt het weekend hét moment bij uitstek om te sporten. Zij kunnen dan ook goed voorbereid op pad met de tips voor hardlopen. Uit het onderzoek blijkt verder dat Nederlanders opzien tegen sociale verplichtingen in het weekend (31%), net als het huis opruimen (26%) en de administratie bijwerken (17%). AllesVoor biedt tips hoe ook deze bezigheden een stukje leuker te maken, met bijvoorbeeld tien tips wanneer er last-minute visite op de stoep staat.
Inspiratie
Met AllesVoor zetten bol.com en Albert Heijn een volgende stap in inspireren en winkelen. “Beide winkels hebben samen een breed assortiment waarmee we onze klanten inspiratie en de juiste artikelen kunnen bieden voor alle bijzondere momenten in het jaar. Daarom introduceren we met AllesVoor een nieuw inspiratietijdschrift dat met een oplage van 1,5 miljoen direct één van de grootste bladen van Nederland is. Door er ook een online element aan te koppelen, kunnen we voor onze klanten aanwezig zijn op die momenten dat ze inspiratie kunnen gebruiken, ongeacht waar ze zijn,” stelt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.
AllesVoor is gratis verkrijgbaar bij Albert Heijn en bij bestellingen van bol.com. De volgende editie biedt inspiratie voor Pasen en verschijnt op 4 april.’
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.