Na de succesvolle start met internetdrukker Drukzo in ons land (’we staan in de top vijf’) gaat Hans Scheffer met een nieuw merk de grens over. Met HELLOPRINT wil hij de Britse markt veroveren. En daarna de rest van Europa. Wie zit er achter deze strategie?
Hans Scheffer (foto) begon een jaar geleden met Drukzo.nl. Eerder was hij al actief als internetdrukker met de Media Facility Group, met onder meer Flyerzone.nl en Drukland.nl. Maar daar stopte hij mee in 2012, om een jaar later in 2013 weer op de markt te komen met een eigen bedrijf: Print Ocean. Met als eerste activiteit Drukzo.nl. Liever gebruikt hij het woord ‘internetdrukkers’ niet, vertelde Scheffer (1982) vorig jaar. ‘Wij zijn leveranciers van gestandaardiseerd drukwerk, net als de drukker om de hoek. Alleen doen wij het slimmer, beter en efficiënter’ En het gaat goed met Drukzo, zegt hij in een persbericht.
‘De groei van het Drukzo is opmerkelijk, zeker gezien het feit dat het pas 1 jaar geleden werd opgericht. De online drukwerk aanbieder groeide in 1 jaar uit tot een top vijf speler op de Nederlandse markt, “Binnen Drukzo, maar ook bij onze andere merken, kiezen we heel bewust voor een benadering vanuit klantperspectief”, aldus Scheffer. Het “gemakkelijk online je drukwerk bestellen “, is hierin voor ons de belangrijkste USP. Hierdoor hebben wij klanten die bij andere online aanbieders niet uit te voeten kunnen, en daar zit onze groei.’
Drukzo
Op dit moment werken er al 30 personen bij de online drukker. Over de omzet wil Scheffer niets kwijt, behalve dat hij groeit met dubbele cijfers. Maar wie 30 man in dienst heeft, maakt al snel een jaaromzet van zo’n 7 miljoen euro, schat printmedianieuws in. Daarmee zit Drukzo.nl in de top vijf van de internetdrukkers in ons land. Wat maakt Drukzo.nl nu zo anders dan bijvoorbeeld marktleider Drukwerkdeal.nl, vragen wij Scheffer. ‘Het grootste verschil is dat wij ons richten op de eindgebruiker. Een ander verschil is Drukwerkdeal.nl een flink deel van de opdrachten zelf produceert. Wij laten alles maken door meerdere door ons geselecteerde bedrijven in binnen- en buitenland.’ Een van die bedrijven is Kampert-Nauta uit Oss, uit de stal van Joep de Jong, die ook aandeelhouder is in Print Ocean/Drukzo.nl. Een andere aandeelhouder is Marco Geeratz (foto, eigenaar van Sumis, de grootste grafische inkoper van ons land), en natuurlijk Hans Scheffer zelf.
HELLOPRINT
Met dit merk wil Scheffer de wijde wereld in, te beginnen met het Verenigd Koninkrijk (UK), Helloprint.co.uk. Met zijn vorige bedrijf Media Facility Group heeft hij al ervaring opgedaan met dit land en mede daarom heeft hij goede hoop op succes met HELLOPRINT. ‘Vanaf de start van Drukzo was het al de bedoeling met dit merk de buitenlandse markten op te gaan, zegt Scheffer door de telefoon. In het persbericht staat het zo:
“De ambities van ons bedrijf richten zich niet alleen op onze thuismarkt, maar met name ook op de kansen in andere landen”, aldus CEO Hans Scheffer. “Het Nederlandse hyper-competitieve klimaat is nog steeds onvolwassen en biedt kansen, maar met name in buitenlandse markten zien wij de komende jaren mogelijkheden om onze groeiambities te realiseren. Engeland was voor ons een logische stap gezien de marktaantrekkelijkheid en onze eigen ervaring in het land in vorige bedrijven.”
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.