Dat Marco Aarnink van Drukwerkdeal.nl het dik voor elkaar heeft, wisten we al na de verkoop van zijn bedrijf aan Vistaprint voor een bedrag van 23 miljoen euro. Maar nu is hij ook nog gekozen tot beste ‘on-line ondernemer van het jaar’. Hij ontvangt de LOEY Award van TV zender RTLZ.
Om het kort samen te vatten zegt het persbericht: ‘Van gordijnenverkoper op de markt tot 'innovatieve, veelbelovende en online ondernemer'. Met zijn bedrijf Drukwerkdeal.nl wint Marco Aarnink (foto) de LOEY Award. ‘Marco is in staat geweest om met goed ondernemerschap een ouderwetse business, weer leven in te blazen. Door het internet te gebruiken als verkoopkanaal, wist hij op grote schaal orders binnen te halen", vertelt jurylid en CEO van Bol.com Daniel Ropers. Het succes begon toen Aarnink als bijbaantje op de markt stond en zijn baas hem een klusje gaf. Aarnink kreeg 150 euro in zijn handen gedrukt om visitekaartjes te laten drukken. ‘Dat kan goedkoper’, dacht Aarnink die in 2005 begon met Drukwerkdeal.nl. Aarnink ontdekte een efficiënte manier om groot formaat drukwerk te leveren en zette vanaf het begin de kracht van internet in om zijn business te laten groeien. Inmiddels is Drukwerkdeal.nl een van de grootste webwinkels op het gebied van drukwerk en promotionele artikelen voor de business-to-businessmarkt in de Benelux.
Verkoop aan Vistaprint
Aarnink heeft de vruchten van zijn werk inmiddels geplukt. Begin dit jaar verkocht hij alle aandelen aan concurrent Vistaprint en cashte daar 23 miljoen euro mee. Marco is een echt voorbeeld voor goed online ondernemerschap in Nederland”, licht jurylid Daniel Ropers verder toe. "Marco heeft enorm veel ideeën in z’n hoofd en is voortdurend op zoek naar traditionele markten waar hij ‘ontwrichtend’ kan zijn. Marco is energiek, heeft passie voor zijn werk en een gevoel voor humor."
LOEY Awards
“Nederland heeft veel innovatieve, veelbelovende, online ondernemers. De innovatieve kracht vanuit de online industrie is gigantisch en het belang van online ondernemerschap voor de Nederlandse economie is evident." De jury is daarom 'erg trots' dat Marco Aarnink de winnaar van dit jaar is en een jaar lang een vertegenwoordiger is voor de Nederlandse online industrie. "De LOEY Awards biedt een platform voor online ondernemers rond groei, innovatie en inspiratie. Met de LOEY Awards hopen we op deze manier anderen aan te moedigen een eigen online onderneming te starten of in de industrie te gaan werken”, zegt Patrick Kerssemakers, CEO van FonQ en voorzitter van de LOEY Awards.
Drukwerkdeal.nl
Het bedrijf van Marco Aarnink werd begin dit jaar voor ongeveer 23 miljoen euro verkocht aan Vistaprint. Maar de internetdrukker wordt niet opgeslokt door de bureaucratie van een groot bedrijf. ‘Blijf vooral ondernemen’, was het nadrukkelijke verzoek van Vistaprint aan Aarnink en zijn mensen. En wie de cijfers van Vistaprint bekijkt, kan dat ook wel begrijpen. Immers, de jaarlijkse flinke groei bij Vistaprint is er een beetje uit en dan is het logisch dat het grote Vistaprint op zoek gaat naar bedrijven die innovatie hoog in het vaandel hebben staan. Zo ook dus bij drukwerkdeal.nl. Vorig jaar zette Aarnink de stap naar België (printdeal.be) en binnenkort wordt de stap naar een of meer andere landen in Europa gezet. ‘We willen naar de top vijf positie in Europa.’ Op dit moment is de omzet 34 miljoen euro met 130 medewerkers.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.