Het hele jaar schrijven wij over u en uw industrie. Analyses, achtergronden, interviews en wekelijkse overzichten. In totaal publiceerden we 459 artikelen, verdeeld over 12 verschillende categorieën.
We schreven 127 artikelen, die rechtstreeks gingen over situaties binnen zeer uiteenlopende bedrijven. Het accent lag daarbij hoofdzakelijk op bedrijven uit het middensegment. Vanuit die reeks schreven we elke maand één artikel over één specifiek persoon uit de branche, veelal opgetekend door middel van een interview. Bij berichten over de branche bleef de teller 'steken' bij 113. Vooral veel aandacht voor de in 2014 slepende CAO onderhandelingen. Alle overige categorieën scoorden per categorie steeds enkele tientallen artikelen. Printmedianieuws besteedde daarbij ook veel aandacht aan multimedia/crossmedia en productie innovatie. Technische onderwerpen, maar altijd belicht vanuit het nut voor de eindgebruiker. Op de foto de redactie met rechts Peter Luit en Erik van Erp.
Niet gratis
Als 'digitale uitgever' bevindt ook printmedianieuws zich in het dynamische vaarwater van on-line verdienmoddellen voor naar onze mening relevante inhoud. Ook wij proberen met diverse 'aanbiedingen' en gratis perioden nieuwe abonnees aan ons te verbinden. Dat is in 2014 redelijk goed gelukt. Ook deze laatste gratis periode van dit jaar heeft ons aardig wat nieuwe abonnees opgeleverd. Hartelijk dank daarvoor! Natuurlijk gaat straks het 'slotje' weer op de meeste artikelen. Maar we blijven titels en inleidingen zo prikkelend maken dat ook u - wellicht nog als niet-abonnee - geprikkeld wordt om alsnog een abonnement af te sluiten. Tot het einde van dit jaar kan dat nog voor de extra aantrekkelijke prijs van 70 euro! Vanaf 1 januari geldt ons normale tarief van 90 euro.
2015
De bezoekcijfers over 2014 groeiden sterk ten opzichte van 2013. Dat jaar begonnen we vanaf augustus voorzichtig met onze eerste metingen en zagen we richting december de cijfers groeien. 2014 is ons eerste echt volledige jaar en een echte vergelijking op basis van 2 volledige jaren kunnen we pas in de zomer van volgend jaar doen. Maar met gemiddeld 400 bezoekers per dag (tijdens werkdagen) zijn we ook nu al zeer tevreden. Dank voor uw dagelijkse aanwezigheid op printmedianieuws. Dank ook aan onze adverteerders! Ook zij vormen een inspirerende groep bedrijven, met niet alleen zomaar een banner op website en nieuwsbrief, maar zij bieden ons ook relevant nieuws van belang voor de bedrijfstak.
Schrijven
In 2015 willen we ons team graag verder uitbreiden met enthousiaste specialisten die het leuk vinden over het vak te schrijven. We zoeken naar mensen met kennis en kunde in bijvoorbeeld de segmenten verpakkingen/etiketten, groot formaat printen (sign) en afwerking van grafische producten. Indien u interesse heeft om met ons mee te doen, stuur ons dan een e-mail, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Eindsprint
De komende dagen doen we het even iets rustiger aan. In de week tussen Kerst en Oud en Nieuw kunt u nog een 'eindejaars overpeinzing' verwachten rondom prepress in relatie tot multimedia/crossmedia. Daarnaast een samenvatting over een aantal spraakmakende mensen uit onze branche die we het afgelopen jaar gesproken hebben. Gevolgd door mogelijke veranderingen in het landschap van krantendrukkerijen en tot slot natuurlijk de zware 'bevalling' van de grafimedia CAO. Onze eerstvolgende nieuwsbrief kunt u verwachten op dinsdag 6 januari. Voor nu wensen wij u heel fijne Kerstdagen toe!
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.