Ook in 2015 weer een kalenderwedstrijd, zo blijkt uit onderstaand persbericht. Met als noviteit extra aandacht voor ‘commerciële kalenders en agenda’s’.
Naast opvallende ontwerpen en grafische hoogstandjes die elk jaar het publiek verbazen is er tijdens de 2015 editie van de Kalenderwedstrijd ook nadrukkelijk aandacht voor commerciële producten, zoals bureaukalenders en schoolagenda’s. Voor studenten is deelname dit jaar extra aantrekkelijk, want het winnende concept krijgt een wel heel speciale beloning.
Studenten
Dankzij de succesvolle deelname van grafische studenten aan de vorige editie kreeg de Kalenderwedstrijd opnieuw de wind in de rug. De ingestuurde concepten waren bijna zonder uitzondering van hoog niveau. Daarom heeft de organisatie samen met het bestuur van de Van Speyk Prijs besloten om de winnaar van 2015 extra te belonen door het concept daadwerkelijk in productie te nemen. Hiermee zetten de Kalenderwedstrijd en de Van Speyk Prijs een nieuwe stap in het stimuleren van jong talent en innovatie.
Commerciële agenda’s
Voor commerciële kalenders en agenda’s is dit jaar een aparte categorie in het leven geroepen. Volgens Rien Berends (foto), mede-bedenker en -oprichter van de Kalenderwedstrijd, herbergt de grafische industrie tal van verborgen schatten. Rien Berends: ‘De grafische bedrijven die ik bezoek verrassen mij nog regelmatig met hun prachtproducten. De mensen die er werken beseffen soms zelf nauwelijks hoe bijzonder de kalenders en agenda’s zijn die ze produceren.’ Een voorbeeld van een productcategorie waarvan het aanbod nog jaarlijks groeit is die van schoolagenda’s. Berends: ‘De kwaliteit, de creativiteit en de diversiteit van schoolagenda’s is onvoorstelbaar. Er zit drukwerk van het allerhoogste niveau tussen.’ Voor deze en andere producten is de Kalenderwedstrijd interessanter dan ooit te voren’.
9 januari 2015
De Kalenderwedstrijd is een van de weinige prijzen in de grafische industrie die zowel opdrachtgevers als producenten van mooie grafische producten in de schijnwerpers zet. Ontwerpers, producenten, uitgeverijen, inkopers en verkopers kunnen hun kalenders en agenda’s nog insturen tot 9 januari 2015 insturen. Meer informatie: www.kalenderwedstrijd.nl en www.kalenderwedstrijd.b
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.