Screen heeft met succes de installatie voltooid van Europa’s eerste Truepress Jet520HD bij het Nederlandse direct mailbedrijf Nic. Oud. De machine werd begin december geleverd en is inmiddels productieklaar opgeleverd.
De Japanse printfabrikant Screen heeft een digitale pers geleverd aan Nic. Oud, de eerste in zijn soort in Europa, zegt het persbericht. ‘Maurice Gelissen, algemeen directeur van Nic. Oud: “We hebben er tijdens het proefdraaien en de training miljoenen documenten mee geprint, waardoor we er toen al alle vertrouwen in hadden dat de machine de verwachtingen zou inlossen. De Truepress laat niet alleen een hoogwaardige printkwaliteit zien maar tilt ook de kwaliteit en snelheid van onze service naar een hoger niveau.’
Kwaliteitsniveau
Nic. Oud was op zoek naar inkjettechnologie waar het resultaten mee zou kunnen produceren die de kwaliteitsniveaus van grafisch werk evenaren. Vanaf dag één van het marktonderzoek was projectleider Christel van de Wal erop gebrand een oplossing te vinden waar het bedrijf zich mee zou onderscheiden ten opzichte van het standaardniveau van inkjet. ‘Toen we de eerste resultaten van de Truepress Jet520HD zagen, wisten we meteen dat dit de oplossing was waar we op gewacht hadden. Tot dan waren we er nooit van overtuigd dat onze klanten inkjet zouden accepteren. Hoewel het verleidelijk was om te investeren in inkjet toen al onze concurrenten machines installeerden, zijn we erg blij dat we onze investeringsbeslissing uitgesteld hebben tot nu.’
Nic.Oud
Het bedrijf bestaat 36 jaar, en werd in 1978 opgericht door Nic Oud, de vader van Patrick Oud (1970, foto). In 1998 nam deze het bedrijf van zijn vader over, op 27-jarige leeftijd. Daarna volgde een onstuimige groei, met inmiddels 160 werknemers en een omzet van 35 miljoen euro. Met eigen arbeidsvoorwaarden, met nauwelijks verloop bij het personeel en met een ziektepercentage van 2 procent. Toen het bedrijf 35 jaar bestond in januari 2014, zijn alle werknemers een lang weekeinde naar de wintersport gegaan. Het ‘geheim’ van het succes van bedrijf van Oud is dat hij extra dienstverlening heeft opgebouwd rond het verzenden en printen van grafisch materiaal. ‘Vroeger ging het alleen maar over de prijs, maar door nieuwe dienstverlening te introduceren is dat steeds minder het enige onderwerp.’ Om deze nieuwe dienstverlening mogelijk te maken, heeft Oud eigen IT-mensen in dienst en heeft hij een creatief team opgebouwd, dat voor de klant naar oplossingen zoekt. ‘Op deze manier gaat de Toegevoegde Waarde omhoog.’
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.