De doorgewinterde printmedianieuws-lezer was het vast al opgevallen. Voormalig Graficus-, PrintMatters en Publish-hoofdredacteur Alex Kunst schrijft voortaan op regelmatige basis voor printmedianieuws. En er is meer aan de hand.
Alex Kunst is verslaafd aan het grafische vak en heeft een lange staat van dienst in zowel de drukkerij- als uitgeverijwereld. Traditie is een mooi ding, maar innovatie en vooruitkijken zijn voor Kunst minstens zo belangrijk. We zijn blij dat Kunst (foto) zich heeft aangesloten bij printmedianieuws. Zijn eerste grote bijdrage voor onze website was een beschouwing over de Innovationdays van Hunkeler (‘de zeven belangrijkste trends’). Sinds kort is Alex Kunst ook actief als Mr. Print Pakt, de promotieactie van het KVGO. Als Mr. Print Pakt maakt Kunst promotie voor zowel het grafische vak in het bijzonder als drukwerk in het algemeen. Tijdens de Grafische Vakbeurs Gorinchem (10-12 maart) kunt u Mr. Print Pakt in actie zien bij de Silent Seminars (standnummer 127). U kunt volgende week dan ook een artikel over de beurs van zijn hand verwachten.
Printmedianieuws
De komst van Alex Kunst staat niet op zichzelf. Eerder deze maand maakte Jan Vroegop ook al de stap naar onze website. Vroegop is een grafische alleskunner, en hij zal bij printmedianieuws vooral de grafisch-technische kant van de wereld van de gedrukte media belichten. Zijn eerste grote bijdrage was een overzicht van de prestaties van de tien grootste printleveranciers op de Innovationdays van Hunkeler vorige week. Volgende week volgt een tweede artikel. En de derde aanwinst voor de redactie van printmedianieuws zijn de juristen van het Dienstencentrum, die elke veertien dagen een concreet voorbeeld uit hun juridische praktijk zullen toelichten op onze site. Deze week hebben we de dames bij u geïntroduceerd (foto).
Nieuwe site
Of beter gezegd: een geheel vernieuwde site. Peter Luit is doende de site van printmedianieuws ingrijpend te moderniseren. Nog deze maand zal de nieuwe site de lucht in gaan. Met als belangrijkste kenmerk: méér plaatjes, en zonder de inhoud te verwaarlozen. ‘Eerst het plaatje, dan het praatje’, aldus het advies van Peter Zwetsloot, die ook zo nu en dan voor printmedianieuws zal schrijven.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.