Printmedianieuws fuseert op 1 april met de uitgever van Graficus (Management Media in Hilversum). Erik van Erp, Peter Luit en Alex Kunst blijven verantwoordelijk voor de inhoud van het online platform. De website van Graficus wordt opgeheven.
Het kon niet uitblijven: de professionele aanpak van printmedianieuws.nl en de gedegen aanpak van het papieren blad Graficus vullen elkaar dermate goed aan, dat een fusie onvermijdelijk was. Initiatiefnemers van printmedianieuws.nl. Erik van Erp en Peter Luit zijn blij met de samenwerking, zo blijkt. Erik van Erp: ‘We zijn blij met deze fusie, samen met Graficus kan ons platform flink doorgroeien. Het werd uiteindelijk wel duidelijk dat de verdieping van printmedianieuws.nl in de markt zodanig zou opvallen dat Management Media interesse toonde voor een fusie van beide websites.’
Management Media
Mike Velleman is directeur en eigenaar van Management Media, de uitgever van Graficus. ‘We kwamen samen tot de conclusie dat printmedianieuws.nl een flinke groeipotentie heeft in de informatievoorziening in de wereld van de gedrukte media. Met de recente uitbreidingen van het redactionele team bij printmedianieuws.nl kwamen wij tot de conclusie dat een fusie voor ons de enig logische route was om ook in de toekomst de branche te voorzien van relevante achtergrondinformatie uit de branche.’
Printmedianieuws
Onlangs sloten Alex Kunst en Jan Vroegop zich aan bij printmedianieuws.nl en werd een overeenkomst gesloten met het Dienstencentrum waar 3 juristen op regelmatige basis bijdragen leveren omtrent arbeidsrechtelijke zaken. Mede-oprichter Peter Luit van printmedianieuws.nl is ook blij met de fusie: ‘Erik en ik hebben bijna twee jaar keihard gewerkt om met onze on-line-only platform een baanbrekende positie te behalen. De nieuwe website die we vorige week hebben gelanceerd, past binnen de fusieplannen. Het goede van zowel Graficus als ons platform gaan we zo spoedig mogelijk combineren.’
Grafimedianieuws
De naam van het fusiebedrijf zal naar alle waarschijnlijkheid ‘grafimedianieuws.nl’ worden. Peter: ‘We hadden die naam al vastgelegd omdat we deze fusie al langer in onze gedachten hadden, op deze wijze kunnen beide identiteiten zichzelf blijven herkennen.’ De markt reageerde in diverse vertrouwelijke marktonderzoeken enthousiast. Brancheorganisaties, bedrijven en vakbonden omarmen de fusie en kijken uit naar een kwalitatief nog betere informatievoorziening vanaf 1 april 2016.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.