De timing is misschien wat ongelukkig, zo midden in de strijd rondom de CAO. Maar het KVGO wil met een nieuwe nieuwsbrief maandelijks werkgevers meer toegevoegde waarde leveren.
• Initiatief geheel in lijn met Jaarverslag KVGO 2014
In het persbericht schrijft de brancheorganisatie werkgevers te willen informeren over bijvoorbeeld de CAO, maar ook over wetgeving, zoals de Wet werk en zekerheid. De nieuwsbrief wordt uitgegeven via de (sub)website Personeelswijzer van het KVGO. Verder worden er tips gegevens en wordt er elke maand een veel gestelde vraag behandeld. Daarnaast zaken als bijvoorbeeld de vakantieplanning, functioneringsgesprekken en vakantiedagen regelingen. Gek genoeg zegt het KVGO dat dit geen nieuwsonderwerpen zijn met een grote 'N', maar voor werkgevers wel van belang zijn. Wij vragen ons af of dit soort berichten dan niet 'gewoon' kunnen worden meegenomen in de reguliere wekelijkse nieuwsbrief met een doorlink naar de website. Zit ondernemend grafisch Nederland te wachten op twee nieuwsbrieven van één brancheorganisatie?
Kernmail
Men maakt het verschil met Kernmail duidelijk door te stellen dat deze uitsluitend nieuwsberichten bevat. Alsof tips, columns en 'nice-to-know' berichten (dus volgens eigen visie met een kleine 'n') geen nieuws zijn, die binnen die formule zouden passen. De toegevoegde waarde zit echter in de doorlink, die via de subsite Personeelswijzer uitsluitend voor leden toegankelijk is. Dat argument is volkomen begrijpelijk, maar maak dan in de gewone nieuwsbrief de knoppen 'lees gratis verder' en 'voor leden'. Dan maak je als brancheorganisatie meteen duidelijk achter welke titel de toegevoegde waarde precies zit.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.