Prindustry koppelt grafische professionals aan de diensten van Drukwerkdeal.nl. Met een ‘Lentetour’ eerst door Nederland en vorige week ook in België.
De onstuimige groei van web-to-print betekent een toenemende prijstransparantie van grafische producten. Consumenten hoeven vandaag de dag niet meer te vragen naar de prijs van een commodity als een flyer: die vinden ze online. Aan aanbieders van drukwerk de uitdaging om - meer en duidelijker dan voorheen - uit te leggen waarin hun toegevoegde waarde zit. En daar liggen volop kansen, ook voor offline spelers. Althans, dat is een van de belangrijkste conclusies van de Lentetoer bij Printdeal.be (het Belgische zusje van Drukwerkdeal.nl), afgelopen 9 juni. Zeventien grafische professionals uit Vlaanderen verzamelden zich die dag in het Antwerpse schipperskwartier. Een aantal meer toch dan de week ervoor, toen de Lentetoer het kantoor van Drukwerkdeal.nl in Deventer aandeed.
Early adapters
En dat is misschien helemaal niet zo gek wanneer je bedenkt dat de Belgen aan de vooravond staan van de grote verschuivingen die de afgelopen jaren in grafisch Nederland plaatsvonden. Het landschap bij onze zuiderburen wordt voornamelijk gedomineerd door offline saleskanalen. En dat biedt kansen voor ‘early adapters’ die online retail willen toevoegen aan hun verkoopmix. Eén van die early adapters is Tineke Rosseel van Easy Branding uit Kortrijk. Tineke profileert zich met Easy Branding vooral als full service ontwerpbureau: grafisch ontwerp, drukwerk en ‘signalisatie’. De inkoop doet Easy Branding nu al grotendeels bij Drukwerkdeal.nl. Maar het handmatig plaatsen van vooral herhaalorders is inefficiënt en gaat ten koste van de klantpropositie van het bedrijf, aldus Tineke.
White Label Shop
Tineke is vooral in Antwerpen om meer te weten te komen over de White Label Shop: een door Prindustry ontwikkelde en volledig te personaliseren webshop die rechtstreeks gekoppeld is op het productassortiment van Drukwerkdeal.nl. De White Label Shop geeft offline spelers de kans een eigen online saleskanaal te openen. Met alle voordelen van dien: efficiency, automatisering en - last but not least - online vindbaarheid. Maar zonder torenhoge investeringen die alleen maar ten koste gaan van datgene waar Easy Branding - en met hen vele honderden andere offline spelers - zich mee onderscheidt.
Toegevoegde waarde
Want door (ontwikkel-)kosten laag te houden kan Tineke zich met Easy Branding 100% richten op haar toegevoegde waarde: advies, maatwerk en intensief contact met klanten. En het inrichten van een online kanaal geeft haar juist een uitgelezen kans deze toegevoegde waarde voor klanten beter uit te leggen. “Wil je het goedkoop? Kijk eens op onze website. Wil je iets meer? Kom dan eens praten met onze vakmensen.” Het is juist deze transparantie die slimme consumenten steeds meer belonen. Print is big, ook in BE. En wie uiteindelijk de juiste mix van kanalen weet te vinden gaat hier prachtige jaren tegemoet. Geïnteresseerd in een gratis demo van de White Label Shop?
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.