René de Heij, voormalig directeur van Ten Brink (Euradius) en Drukwerkdeal gaat aan de slag bij Probo. De Heij ondersteunt mede-directeur en oprichter van het sign-bedrijf Erwin Postman.
De Heij nam in maart samen met Drukwerkdeal-topman Marco Aarnink afscheid van de internet-drukkerij. Over zijn toekomstplannen liet hij destijds niets los. Voordat hij in dienst trad bij Drukwerkdeal was De Heij actief als directeur bij Euradius/Ten Brink in Meppel.
Bij Probo ligt voor De Heij het accent op de structurering van de interne organisatie. Volgens Bert Johan Mullender, marketeer bij het Dokkumer sign-bedrijf, moet De Heij Probo klaarstomen voor de ‘volgende fase’. ‘We krijgen in rap tempo steeds meer orders binnen. Dat betekent dat we alles zo efficiënt mogelijk moeten inrichten om het tempo bij te houden. René heeft bij Drukwerkdeal bewezen dat hij als directeur uitstekend functioneert naast een ondernemer.’
Probo
Probo verkoopt zijn producten aan wederverkopers via de eigen webshop. Mullender: ‘Daar komt geen verandering in. Ook de visie van het bedrijf blijft hetzelfde.’ Probo werd in 2001 door Postma opgericht. Momenteel werken er ruim 120 mensen. In maart werd een nieuwe productieruimte op industrieterrein Betterwird in Dokkum in gebruik genomen. Eind 2014 ontving Probo de FD Gouden Gazelle Award voor snelst groeiende middelgrote onderneming van NoordNederland.
René de Heij
De Heij (1973) is na zijn HBO opleiding personeelswerk in Groningen gaan werken bij Kappa (karton), en volgde en passant ook een post-HBO opleiding bedrijfskunde. Later werd hij P&O-er bij een retail organisatie en in december 2004 werd hij benoemd tot hoofd P&O van Euradius, eerst alleen in Nederland, later kwam ook Duitsland erbij. Later werd hij benoemd tot directeur van Krips, het huidige Ten Brink (inmiddels onderdeel van boekendrukker Wilco).
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.