DDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit met Linda Eriksen.
Op haar visitekaartje staat Chief Happiness Officer, waarmee het gesprek meteen al met een glimlach begint. Eriksen heeft maar liefst 32 jaar retail ervaring opgebouwd bij V&D. Anderhalf jaar geleden begon Linda samen met Philo Hermans en Herbert Haaij het bedrijf Curious You. Herbert Haaij was de naam achter de Nederlandse versie van het congres Brievenbusreclame. De meest recente editie werd dit voorjaar samen met Eriksen en Hermans in een nieuw jasje gestoken en verhuisde van Haarlem naar Maarssen.
Internationaal
Centraal staat de houdbaarheidsdatum van de folder, waarop op voorhand geen sluitend antwoord kan worden gegeven, zeker niet op Europees niveau. Eriksen: 'Met als titel The Future is Now willen we wel een duidelijk beeld schetsen in de verschillen die in Europa leven rondom de visie van de folder binnen de zogenaamde omni-channel inzet van middelen in relatie tot de klantbehoefte'. Daarbinnen speelt de toepassing van big-data zeker een rol, alhoewel het lang niet altijd duidelijk is, of er wel zo consequent gestuurd kan worden op de steeds veranderende behoeften van de consument. Door middel van gedegen Europees onderzoek zal ook de actualiteit van de meetbaarheid van on- en offline commerciële media aan de orde komen.
Inkoop gedreven folders
Retailers zijn vaak inkoop gedreven, daar waar het gaat om het maken van de folder. 'Het is te makkelijk om te zeggen dat een folder succes heeft als op voorhand de voorraden al klaar staan, die dan in een folder worden aangeprezen. Wij willen graag bekijken hoe de folder nieuw leven ingeblazen zou kunnen worden als ook marketing veel meer invloed zou hebben op de gevoerde campagnes, maar dan natuurlijk wel met een omni-channel visie'.
Congres
Het programma voor de 24e september is al zo goed als rond, de internationale belangstelling is groot, maar Eriksen is voorzichtig: 'We hopen op ca. 100 deelnemers voor deze eerste editie. Uit ervaring weten we dat mensen laat registreren, dus dat zal in de eerste paar weken van september spannend worden. Sofie van den Enk is net zoals dit voorjaar bij Brievenbusreclame dagvoorzitter van het congres, welke om 12:00 aanvangt in Under Current in Amsterdam-Noord. Het congres wordt afgesloten met een panel discussie en aansluitend een netwerkborrel. Deelnemers kunnen zich nu al aanmelden. Printmedianieuws treedt op als één van de mediapartners voor het congres.
Folderdrukkers
Het drukken van grote aantallen folders is een Europese markt. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Drukkerij Em. De Jong dat zo snel groeit met steeds nieuwe en grotere persen dat Nederland allang te klein is voor deze drukkerij: West Europa is haar jachtterrein. En dat geldt voor alle grote spelers in deze markt. Ook voor Roto Smeets Group. En veel Duitse drukkers zijn inmiddels ook actief in ons land.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.