Energie, enthousiasme en creativiteit staan centraal op de eerste editie van het internationale Doordropmedia congress (oftewel brievenbusreclame) op 24 september a.s. in Undercurrent aan het IJ in Amsterdam. Sprekers uit 9 landen en bezoekers van binnen en buiten Europa gaan met elkaar in gesprek.
Eerste editie van het Internationale brievenbusreclame congres (DDM Congress): Ambitie met een bite!
Blijft brievenbusreclame bestaan?
René Boender is keynote speaker en brainbooster. De wereld is zijn speelterrein en hij schreef de bestsellers Great to cool en Cool is hot. Over brievenbusreclame heeft hij een uitgesproken mening en kansen ziet hij volop. Maar… ambitie met een bite is wel nodig. Want om bij te blijven in de snel ontwikkelende communicatiemarkt is niet alleen jezelf infomeren een noodzaak, voortdurend innoveren is belangrijk en creativiteit is daar een wezenlijk onderdeel van. Hoe roep je dat bij jezelf op, hoe haal je de toekomst dichterbij?
Internationaal
Na het succesvolle BBR Congres afgelopen voorjaar in de Glazen Ruimte in Maarssen besloot CuriousYou een internationaal congres te gaan organiseren. Om te leren van de kennis en kunde van internationale collega’s, elkaar te inspireren en ervaringen uit te wisselen. Zoals de verrassende ontwikkelingen op het gebied van innovatie in Frankrijk, gepresenteerd door Directeur marketing en innovatie van Adrexo, Caroline Villecroize, de successen van brievenbusreclame on- en ofline in Scandinavië en verrassende inzichten van retailers die ‘all over Europe en daarbuiten’ de folder inzetten. De ELMA en FEDMA ondersteunen het congres. ELMA voorzitter Mark Davies presenteert recente cijfers uit Pan-Europees onderzoek over de digitale consument en diens visie op brievenbusreclame.
Geslaagd
'Inschrijvingen kwamen vlot binnen vanuit o.a. Noorwegen, Denemarkten, Kroatië en Roemenië tot Spanje, Portugal, België, Frankrijk, Bulgarije, Oostenrijk, Italië, de UK en de VS aan toe,' vertelt Linda Eriksen.'Het congres is daarmee al geslaagd. Maar tot onze verbazing is het aantal inschrijvingen uit Nederland nog beperkt. Je zou denken, hier wil je toch bij zijn,' vult Philo Hermans aan. “De ontwikkeling van big data krijgt veel aandacht en in de afsluitende paneldiscussie met internatioanle gasten komen prikkelende stellingen aan de orde als 'de folder is dood, leve de folder’ of ‘retailers staan stil en hun bureaus ook’.' Journaliste en tv persoonlijkheid Sofie van den Enk is ook dit keer dagvoorzitter.
Bekijk het volledige programma op de website van DDM.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.