Online print-aanbieder Helloprint uit Rotterdam is genomineerd voor de Deloitte Rising Star Award. De Rotterdamse startup, in Nederland actief met Drukzo.nl, groeit als kool. Een persbericht.
Het Rotterdamse bedrijf bestaat slechts twee jaar, draait dit jaar 15 miljoen euro omzet en verwacht volgend jaar opnieuw 100 tot 200 procent te groeien. "Onze groei is opmerkelijk, maar komt voor ons niet als een verrassing", aldus CEO en mede-oprichter Hans Scheffer. "We rollen in rap tempo uit in meerdere Europese landen en hebben daarbij een agressieve aanpak. Binnen 3 jaar moet Helloprint minimaal op 100 miljoen euro omzet zitten en een leidende rol innemen in de online print-industrie in zowel Nederland, Europa, en wellicht daar buiten."
In niets een traditioneel print-bedrijf
Opmerkelijk is niet alleen de groei in omzet, maar ook de wijze van aanpak. "Wij zijn in niets een traditioneel printbedrijf, we hanteren een pure e-commerce aanpak: wij brengen vraag en aanbod op efficiënte wijze samen", aldus Scheffer. "Dat is denk ik ook de reden van onze groei: doordat wij bij beslissing data leidend laten zijn, komt onze groei uit rationele hoek en weten we goed te voorspellen waar we qua groeipad uit gaan komen."
Een tweede keer, maar dan anders
De oprichters van Helloprint – Hans Scheffer en Marco Geeratz (DHG Holding, Sumis Printmanagement) in het verleden reeds een succesvolle print-startup verkochten. Beide ondernemers zijn reeds vijftien jaar actief in de online printindustrie. Na hun vorige gezamenlijke avontuur Flyerzone – in 2010 verkochten zij het moederbedrijf 'MFG' aan het beursgenoteerde Grafenia uit het Verenigd Koninkrijk – liepen Scheffer en Geeratz elkaar weer tegen het lijf. Op 1 september 2013 begonnen zij, met een team van vier, met hun tweede venture in de online print-industrie, Drukzo.nl.
Toen en nu
"Het grappige is dat onze aanpak van toen in niets lijkt op die van nu, maar ook weer wel," aldus Scheffer. "Toen braken we de printindustrie open door de markt transparant te maken en drukwerk naar het internet te brengen, lang voordat partijen als Drukwerkdeal opkwamen en succesvol waren. E-commerce nam destijds een enorme vlucht, dat hielp ons om binnen no-time marktleider te worden. Nu willen we de markt opnieuw opschudden, maar dan op een andere vlakken, zoals service en gebruiksgemak. Door met Drukzo en Helloprint daarin onderscheidend te zijn, denken wij opnieuw een positie als marktleider te kunnen verwerven. Geloof mij, er valt op servicegebied in deze branche echt nog een wereld te winnen."
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.