Weer veel persberichten afgelopen week. Het leukste nieuws was toch wel dat 'good old' visitekaartjes van papier nog steeds het belangrijkste hulpmiddel zijn bij het netwerken. En een nieuw tijdschrift alleen via bol.com te koop.
Visitekaartjes zijn al eeuwen oud. Dat ze nog steeds worden gebruikt, wees drukkerij Reclameland al eens uit met een onderzoek gehouden in november 2014. Dit jaar heeft de online drukkerij opnieuw een onderzoek gedaan naar de kaartjes en is onderzocht waarvoor klanten visitekaartjes nu eigenlijk gebruiken. Bijna 8000 respondenten hebben de poll ingevuld die Reclameland publiceerde op de websites in Nederland en België. In beide landen staat hetzelfde antwoord met stip bovenaan: visitekaartjes worden het meest vaak gebruikt om te netwerken.
Leveringsvertraging POD-boeken door technische storing bij CB
CB heeft afgelopen weken een deel van de POD-titels met vertraging geleverd. Oorzaak van de problemen was een plotselinge grotere vraag uit de markt dan voorzien, in combinatie met een technische storing. Inmiddels levert CB weer zoals gebruikelijk. ‘CB levert titels die via printing on demand worden geproduceerd de volgende dag. Onlangs hebben wij helaas circa 4 procent van de POD-titels iets later moeten leveren’, zegt CB-woordvoerder Marjan van der Zee, die de vertraging wijt aan grote septemberdrukte in combinatie met een technische storing.
Nieuw tijdschrift alleen te koop via bol.com: Maximum Speed
Met een gedrukte oplage van 20.000 exemplaren wordt Maximum Speed het eerste tijdschrift in ons land dat uitsluitend wordt verkocht via bol.com. Geen losse verkoop meer via kiosken. Opvallend is ook dat een zo hoge oplage toch in vellendruk wordt vervaardigd, en wel bij Boom+Verweij in Mijdrecht. Maximum Speed is onderscheidend in meerdere opzichten. Zo worden in het maar liefst 260 pagina’s tellende magazine verschillende soorten papier gebruikt en zijn bijzondere drukwerktechnieken toegepast. Zie het promotiefilmpje:
Nieuwbouw door groei bij drukkerij Verstraete IML
Met een nieuw gebouw en een forse stijging van het aantal medewerkers van 400 naar 550 blijft de Belgische drukkerij Verstraete groeien als kool, aldus Hilke Van de Geuchte, Marketing & Communications bij Verstraete IML. ‘Het voorbije jaar breidde het Verstraete IML-team uit van 400 naar 550 medewerkers. Nieuwe technologieën beantwoorden aan bijzondere klantenvragen en het machinepark werd gevoelig uitgebouwd. Last but not least, wij poten een gloednieuw bedrijfsgebouw neer op de site in Maldegem. Zo krijgen alle medewerkers de werkplek die ze verdienen en creëren wij ruimte voor onze nieuwe machines.’
vkgo wil meer lachen
'Er wordt te weinig gelachen in de grafimediabranche!', aldus het vkgo. 'Een prikkelende titel voor een nog prikkelendere bijeenkomst. Tijden veranderen, we zijn te somber gestemd, minder papier, internet, crisis..... faillissementen. Zijn er geen kansen voor onze leden en is er dan niets meer om te lachen? Zijn we in onze sector het lachen verleerd of misschien helemaal vergeten? Donderdag 17 september laten we jullie bij Imago Printing de keerzijde zien van de ontwikkelingen in onze sector. We kijken samen met Erik Leemhuis met een gulle glimlach naar kansen en mogelijkheden.'
Cao uitgevers definitief: waarom niet een Grafimedia cao?
De totstandkoming van de journalistieke cao voor het Uitgeverijbedrijf is de grootste moderniseringsoperatie aller tijden op cao-gebied, zegt de vakbond voor journalisten. 'Met dit resultaat, een volledig gemoderniseerde journalistieke cao is een goed anker neergelegd voor de schrijvende journalistiek in Nederland in de toekomst. Als werknemer krijg je meer zeggenschap over je eigen arbeidsvoorwaarden. Als NVJ hebben we de zeggenschap over journalistieke kernwaarden scherper weten vast te leggen.' Ook vakbond FNV KIEM was betrokken bij deze cao. Het kan dus wel: moderniseren van de cao, maar waarom lukt dat dan niet bij de grafische cao?
MultiCopy bijeenkomst
Begin september hield MultiCopy bij Ricoh in Den Bosch haar NajaarsForum. Meer dan 160 ondernemers, bedrijfsleiders en verkopers werden daar geïnformeerd door directeur van Multicopy Nederland Annette Dales en haar staf over de ombouw van de franchiseorganisatie richting MultiCopy | The Communication Company. Belangrijk onderdeel was het tonen van de volledig nieuwe website, die in november live zal gaan. Nieuw daarbij is dat men dan ook van start gaat met een Communicatie trendblog.
Slechtste en beste folder van de week
Vakblad Adformatie keurt elke week een aantal gedrukte folders. De beste folder komt deze week van het vriendelijke Formido. Goede voorkeuze, overzichtelijke en verzorgde opmaak, goed kleurenspel waardoor de folder ondanks de vele onderwerpen lekker doorloopt. De slechtste folder is deze week van Hornbach. De folder begint veelbelovend met een krachtige cover. 'Er is altijd iets te doen' is de stevige headline met een visual van een met steengruis bedekte borende man. Lekkere cover. Helaas gaat na de cover het licht meteen uit en belanden we in een serie spreads die te vol zijn, geen focus hebben en onsamenhangend zijn.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.