Wat vinden wij in onze eigen opinie van onszelf? Toch kunnen we die vraag beter aan u stellen, onze trouwe abonnees, onze partners, de nieuwsbrieflezers en de bezoekers op onze website. Uw oordeel telt.
De titel doet vermoeden dat we bewust de concurrentie opzoeken. Dat is niet het geval. Graficus heeft een onovertroffen positie in het landschap van uw branche voor het brengen van de 'high-lights' in de branche. Wij onderscheiden ons niet zozeer in het aantal (pers)berichten, maar wel in de diepgang van het nieuws, elke dag weer. Interviews, achtergronden, bedrijfsbeleid, juridische zaken, onderzoek en printmedia technologie staan bij ons centraal. Maar ook humor. En onze scope is iets breder: niet alleen de grafische bedrijfstak, maar ook de opdrachtgevers en toeleveranciers van de bedrijfstak behoren tot onze doelgroep, vooral gericht op management en beleidsmakers. Een professionele niche met ook een knipoog naar crossmediale zaken. Met een geweldig team van 8 mensen bedienen we vrijwel alle aspecten van de branche.
Op de foto hierboven: Erik van Erp en Peter Luit tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame in mei 2013: de plannen voor printmedianieuws verkeerden toen nog in een prematuur stadium (foto: Peter Zwetsloot)
Twee jaar verder
Erik van Erp en Peter Luit zijn in deze maand twee jaar geleden gestart met printmedianieuws na een eerste intensieve testperiode van de website, maar vooral ook het zakelijke concept. We zijn fors gegroeid, zeker na de vernieuwde versie van de website. De techniek aan de achterkant is aanzienlijk verbeterd, maar ook de gehele look&feel. Ons businessmodel en onze onze visie rondom de inhoud ontwikkelt zich grotendeels volgens plan. Het kan altijd beter, maar in een moeilijke markt zijn wij tevreden over onze resultaten. Vooral dankzij u. Onze abonnees, onze partners en ook onze nieuwsbrief abonnees.
Redactie
Natuurlijk heeft u gemerkt dat onze redactie fors is gegroeid: naast Alex Kunst zijn dat Jan Vroegop, Jan van Holten en de juristen van het Dienstencentrum. Eind deze maand vieren wij gezamenlijk ons tweejarig bestaan en zullen wij de lijnen voor de komende jaren gaan uitzetten. We zijn begonnen met een 'probeer project' voor 2 jaar, maar inmiddels is het geen 'dingetje' meer, en zien we de toekomst met vertrouwen tegemoet. We gaan ook zeker verder kijken naar nieuwe mogelijkheden onze mediakanalen uit te breiden. Bijeenkomsten, een app en misschien zelfs (af en toe) een printuitgave behoren tot de mogelijkheden. Daarover dit najaar en begin volgend jaar meer.
Dank
Ons succes hebben wij onverminderd aan u te danken. Alleen samen met u kunnen we onze plannen realiseren. Kleine stapjes, dat is zeker, maar de groei geeft ons vertrouwen voor de komende jaren. Groeit u met ons mee?
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.