Het boek met bovenstaande titel is verbonden aan de website werktrends.nl, vooral als helikopter view bedoeld om boven de dagelijkse technologische ontwikkelingen uit, vooral te kijken naar de invloeden daarvan op ons leven.
Natuurlijk ga je in zo'n boek meteen op zoek naar het colofon. Zalsman uit Zwolle heeft de productie verzorgd. Op zichzelf hoeft dat niet zo bijzonder te zijn, maar toch is er iets met dit boek wat de gewone lezer niet zal ontdekken. Het fraai afgewerkte boek met ruim 100 pagina's is gemaakt in een combinatie van traditionele offset, gecombineerd met de laatste inkjet technieken op de Ricoh Pro VC60000. Het is daarbij de vraag in hoeverre de meest doorgewinterde graficus verschillen zal ontdekken tussen beide technologieën. Of het zou 'een' verschil moeten zijn in de grote rode vlakken op pagina 14 en pagina 75. We nodigen Ricoh van harte uit hier zelf even op te reageren.
Inhoud
CEO Ricoh Nederland - Mark Boelhouwer - schreef het inleidende verhaal. Het verder rijk geïllustreerde boek omvat lezenswaardige verhalen over vele aspecten van het leven, die allemaal wel een link hebben met media, marketing, mensen en middelen. Natuurlijk met regelmatig een knipoog naar de rol van Ricoh in die snel veranderende samenleving.
Ook zo een boek?
Wij kregen het boek hier op de redactie (en ja, met gepersonaliseerd wikkel) en er werd al meteen geroepen 'ik wil er ook één'. Hoe dat gaat? We hebben geen idee, maar wij zijn blij met dit exemplaar. Ook belangstelling? U mag het zelf gaan proberen bij Ricoh, ze 'zitten' in Den Bosch.
Huib Kolen zegt
Hallo Peter,
Goed om te horen dat de boekproductie indruk heeft gemaakt met daarin ook de kracht van digitale productie mogelijkheden. Een persoonlijk exemplaar van het inspiratieboek Work.Live. kan aangevraagd worden via http://zo.ricoh.nl/bestelpagina-worklive
Peter Luit zegt
Huib, dank voor je reactie, we hebben de link ook via twitter gedeeld!
Groet,
Peter