Met de overname van het Rotterdamse Drukland en Flyerzone groeit de online drukkerij Reclameland van Wouter Haan naar 20 miljoen euro met 100 medewerkers. ‘We gaan alles zelf produceren.’
Afgelopen dinsdag publiceerde printmedianieuws de top 5 van grootste online drukkers van ons land met Reclameland op positie 3 met een omzet van 16 miljoen euro en 50 medewerkers. Maar dat gaat veranderen met de overname van Drukland en Flyerzone, zie onderstaand persbericht.
Drukkerij Reclameland heeft de drukwerksites Drukland en Flyerzone overgenomen. In 2014 behaalden deze twee websites samen een omzet van zo'n 8 miljoen euro. Reclameland neemt deze Nederlandse en Belgische sites over van het beursgenoteerde Grafenia uit Engeland.
Bij Drukland en Flyerzone zijn in totaal 25 kantoormedewerkers werkzaam. Directeur Wouter Haan: “In tegenstelling tot Reclameland produceren Drukland en Flyerzone het drukwerk niet zelf, maar kopen dit in. Dat gebeurde onder andere in Engeland. Reclameland heeft juist een eigen productiefaciliteit waar het drukwerk wordt geproduceerd. Van deze productiehal in Nederland gaan Drukland en Flyerzone ook gebruik maken.
De klanten van alle sites profiteren van de overname. “We kunnen door het hogere volume nu nog meer papiersoorten aanbieden. En juist omdat we meer papier inkopen, kunnen we lagere prijzen drukwerk bieden. Daarnaast is er naast standaard drukwerk veel meer mogelijk, omdat wij alles in eigen huis produceren. Bovendien halen we met de overname extra gekwalificeerde mensen in huis. Alle betrokken partijen worden er beter van.”
Voor de huidige 55 medewerkers van Reclameland verandert er niets. “Met dit team blijven we onze klanten de beste service en kwaliteit drukwerk bieden. Nu we ook voor de klanten van Drukland en Flyerzone gaan produceren, krijgen we het natuurlijk drukker en daarom zijn we al druk bezig met het werven van productiemedewerkers. Ik verwacht dat er eind 2016 in totaal zo'n 100 medewerkers werkzaam zijn bij alle sites.”
Een logisch gevolg van een hogere productiecapaciteit en meer werknemers, is dat het pand in Roden te klein wordt. “Het is nu al passen en meten, dus we zijn op zoek gegaan naar een nieuw pand. We hebben een geschikt pand gevonden in Groningen, in Westerbroek, dat 3 keer zo groot is als ons huidige pand. Rond maart gaan we hier naartoe verhuizen, zodat we ruimschoots aan de klantvraag kunnen voldoen.” Naast Reclameland, Flyerzone en Drukland, is Haan eigenaar van de Engelstalige online drukkerij Printdeal. Haan is op dit moment nog in onderhandeling over de verkoop van deze site.
Haan ziet voor de toekomst voldoende uitdagingen en kansen om de drie sites verder te ontwikkelen. “We hebben een voortrekkersrol in Nederland. We zijn nu de enige online drukkerij die écht innoveert. Dat komt omdat we alles zelf produceren. Dat maakt ons uniek. Dit zie je bijvoorbeeld terug in onze aanlevertijden. Zo hebben klanten die in spoed iets voor 17.00 uur bestellen, het drukwerk de volgende dag al in huis. Daarnaast kunnen klanten zelf kiezen welke oplage wij per product moeten drukken. Maar ook onze bereikbaarheid is uniek. Zo zijn we 's avonds tot 22.00 uur bereikbaar en hebben we onlangs onze avondcapaciteit verdubbeld.”
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.