Die conclusie kan worden getrokken uit een aantal persberichten van vorige week: tv gaat ook naar print, print gaat naar tv en digitaal wordt gecombineerd met print. En er was meer nieuws.
Eerst de combinatie print en digitaal in Sneek. GrootSneek is een combinatie van een opiniërende nieuwssite en een maandelijks lifestyleblad over Sneek. Opvallend: lokale bedrijven adverteren liever op papier dan digitaal. ‘Print is nog altijd populair’, zegt Wim Walda. Soms wordt hij er gek van, maar meestal is het leuk. Journalist en fotograaf Wim Walda runt in zijn eentje het redactionele gedeelte van de website GrootSneek.nl: nieuws over Sneek en omgeving. En maandelijks huis aan huis een echt tijdschrift in een oplage van 28.000 exemplaren.
Crossmedia: TV gaat naar print
Johan Derksen, bekend van de TV met Voetbal Inside, gaat via Pijper Media een nieuw voetbaltijdschrift op de markt brengen, met als titel Voetbal Inside. Dus weer een tijdschrift over voetbal, en we hebben er zo veel: Trainers Magazine, Goal! (voor de jongste fans), Voetbal International, Voetbal Focus (internationaal), Hard Gras (met een literaire benadering) en Elf voetbal magazine.
HELDEN gaat televisie maken
‘Eindelijk mogen we het van de daken schreeuwen: HELDEN gaat televisie maken’, aldus hoofdredacteur Frits Barend. ‘Op dit moment is onze cameraploeg ergens in het buitenland om een aflevering te filmen. En daar zijn we reuzetrots op!’ HollandseHelden is een serie van korte documentaires over Nederlandse topsporters in het buitenland. Hoe vergaat het onze helden die voor hun sport zijn geëmigreerd? Kunnen ze nog fatsoenlijk over straat?
Kansen in digitaal textiel
Vakblad SignPro Benelux organiseert voor de tweede keer haar SignPro College Days, op 24 november 2015 in Eindhoven. Dit keer met een seminar getiteld ‘Kansen In Digitaal Textiel’. Een aantal leveranciers werkt mee aan dit evenement waaronder SPG Prints, Mimaki en Durst, TTS én de printbedrijven TVE en Print Unlimited die vertellen hoe productie van digitaal textiel in zijn werk gaat. Emily Hermans (MLY) en Ellie Cashman (Ellie Cashman Design) zijn twee gerenommeerde designers die digitale printtechnieken inzetten bij hun werk. René de Heij vanProbo sluit af met: 'Stof tot nadenken!'.
HP verzorgt weer boekje Nobelprijzen
Een HP Indigo print voor de derde keer op rij Being Nobel, een boek over de inspirerende levens van Nobelprijswinnaars. Tijdens het 15de World Summit of Novel Peace event wordt het boek voorgelegd aan iedereen die zich verdienstelijk heeft gemaakt bij de bevordering van vrede. De Duitse firma Elanders selecteerde de HP Indigo 10000 pers vanwege zijn fotografische prints, levendige details, geavanceerde beeldkwaliteit en zeer korte doorlooptijd.
Drukkerij Goels na overname ook in communicatie
Communicatiebureau Van Engelen in Waalwijk is overgenomen door drukkerij Groels in Tilburg. Het bedrijf, ruim vijftig jaar oud, blijft wel bestaan.’We houden de naam en ook het personeel blijft in dienst’, aldus W. Groels, directeur van de Tilburgse drukkerij. Volgens hem vullen beide bedrijven elkaar goed aan. Van Groels is een echte drukker. Van Engelen, van oudsher ook een drukkerij, bouwde die bedrijfsactiviteit de laatste jaren juist af en ging zich meer toeleggen op communicatie, ontwerp en webdesign.
Altacel uit Weesp koopt KBA-flexopers
Na een intensief selectieproces heeft de Nederlandse flexodrukker Altacel een nieuwe KBA flexopers (tien kleuren) gekocht, van KBA-Flexotecnica, de nieuwe dochter van KBA uit Italië. Directeur en eigenaar Alec Frijlink is er blij mee. ‘Nederland is een van duurste plekken ter wereld om een productielocatie te hebben. Dat kan alleen met een gestroomlijnde organisatie.’ Bij Altacel werken ongeveer 45 medewerkers en maakt verpakkingen voor de voedselindustrie.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.