Samen met u blikken we graag terug naar onze bewegingen in het afgelopen jaar. Er is veel gedaan en gebeurd, wij hopen dat u onze inspanningen ook als een duidelijke vooruitgang heeft ervaren.
Allereerst veel dank aan u, onze abonnees, partners en mediarelaties. U maakt ons bestaan mogelijk en voor u werken we met plezier het hele jaar door om u te voorzien van relevante informatie binnen het printmedia vakgebied.
Vervolgens veel dank aan het voltallige redactieteam (v.l.n.r.: Erik van Erp, Linda Gorte, Alex Kunst, Peter Luit, Margreeth Colenbrander, Jan Vroegop, Marion de Ruijter en Jan van Holten). Het afgelopen jaar hebben zij gezamenlijk ruim 470 artikelen gemaakt. Dat komt neer op gemiddeld bijna 2 artikelen per dag op basis van 50 werkweken van 5 dagen. Actueel nieuws, analyses, visies, technieken, mensen, financiën, bedrijven en juridische zaken wisselden elkaar in een dynamisch tempo af.
Nieuwe vormgeving
Aan het einde van het eerste kwartaal van dit jaar introduceerden we de huidige look&feel van de website. Met aanzienlijk meer aandacht voor beeld, maar met behoud van de overzichtelijkheid van de website.
To-Print-Or-Not-To-Print
In het voorjaar dachten we al na over het organiseren van een bescheiden eerste seminar. Samen met het CMBO kunnen we terugkijken op een succesvol eerste event, welke we afgelopen november in Maarssen hebben gehouden onder de titel To-Print-Or-Not-To-Print. De samenwerking smaakt naar meer en we zijn daarom voornemens in april een pre-Drupa seminar te organiseren onder de naam To-Go-Or-Not-To-Go.
Drupa
Met Drupa sloten we vorige week de overeenkomst om voor Nederland als 'cooperating media partner' te mogen optreden. We werden vooral gewaardeerd vanwege ons businessmodel voor onze content, samen met de vele 'pre-Drupa' artikelen van Jan van Holten en Jan Vroegop.
Special report
Een derde ontwikkeling betrof ons eerste 'special report', welke wij vorige week publiceerden aan de hand van 8 artikelen over grafische high-end printsystemen. Nu in PDF vorm, maar volgend jaar gaan we voorzichtig nadenken of een (eenmalige) printuitgave tot de mogelijkheden behoort. Mede met die stap geven we invulling aan onze crossmediale ambities.
VIGC
Vervolgens onze samenwerking met het Vlaamse VIGC. Vorige week hebben we het startsein gegeven in 2016 uitgebreid te gaan samenwerken op het gebied van redactionele artikelen, events en mogelijke whitepapers. VIGC zoekt naar mogelijkheden op het gebied van trainingen en consultancy in ons land en wij willen graag ons potentieel aan abonnees in België uitbreiden.
Social media
Ook op het gebied van social media hebben we de nodige verbeteringen doorgevoerd. Op Twitter waren we al actief met bijna 700 volgers, maar hebben een impuls gegeven aan onze aanwezigheid op Facebook en LinkedIn. Met verschillende doelstellingen op deze kanalen hopen we ons bereik verder te stimuleren.
2016
Met bovenstaande ontwikkelingen gaan wij positief het jaar 2016 in. Uiteraard hebben wij u daarbij hard nodig, onze abonnees, partners en mediarelaties. U houdt ons scherp en die feedback waarderen wij zeer. Blijf dat vooral doen, want op basis van uw input kunnen wij ons verder verbeteren. Wij wensen u een heel prettig, gezond en succesvol 2016 toe.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.