Elke maandagmorgen maakt printmedianieuws een selectie van de vele persberichten die vorige week zijn verschenen: Heidelberg zet alles in op drupa en digitaal. Maar er was meer, zoals van DM-bedrijf Pondres.
Pondres is een toonaangevende speler in de markt van direct mail en investeert volop om deze positie te behouden. Om die reden zijn recentelijk drie nieuwe couverteermachines geplaatst bij Pondres. Dankzij deze snelle machines kunnen orders efficiënter worden afgehandeld. Bovendien zijn er voor zowel C5- als C4-machines met closed loop beschikbaar; iets wat steeds belangrijker wordt. Voor de Business Unit Print Mail en Fulfilment is Hans van Iersel in januari 2016 begonnen als directeur.
Heidelberg: ‘Fire’.
Drupa én digitaal, met deze twee worden bestookt persleverancier Heidelberg de vakpers. Alles draait om ‘fire’, de merknaam die alle digitale persen van het bedrijf krijgen met als hoofdmaaltijd de ‘Primefire’ (digitale pers op formaat 70/100, op foto), naast de ‘Versafire’, de Gallus ‘Labelfire’ en de ‘Omnifire’. Voor het eerst in de geschiedenis van drupa heeft Heidelberg niet langer de grootste stand op de drupa: die toppositie is nu van printfabrikant HP.
Laatste krant in Apeldoorn
Apeldoorn was de bakermat van dagbladuitgever Wegener, en daar stond ook de eerste krantendrukkerij van het bedrijf. Na de overname door de Persgroep is Wegener volledig geïntegreerd en feitelijk van de landkaart verdwenen. Vorige week werd ook de laatste krant gedrukt op de rotatiepersen van de drukkerij in Apeldoorn. De drie andere krantendrukkerijen van De Persgroep nemen de productie over. Zie het filmpje ‘het boek voor de krant is gesloten’.
Seminar: ‘Succesfactoren voor uw grafisch bedrijf’
Donderdag 3 maart houdt het Belgische VIGC een seminar over de succesfactoren voor het grafisch bedrijf: Sales, Markering en Design. ‘U bent iedere dag bezig om communicatie te maken voor uw klant. Maar hoe vaak denkt u bewust na over de communicatie van uw eigen bedrijf? Vindt u marketing weggegooid geld of denkt u bewust na over het imago van uw bedrijf in de digitale en snel veranderende wereld? Met onder meer René de Heij van Probo.nl. 'Waar liggen de sales en marketing opportuniteiten van drukkers in een veranderende wereld?' Meer informatie op de website van VIGC
Fespa 2016 in Amsterdam
Volgende week in Amsterdam: FESPA Digital is een van de meest creatieve en inspirerende innovatieplatforms voor digitaal drukwerk op grootformaat. Ieder jaar zagen we meer en meer dienstverleners op het gebied van drukwerk de overstap maken van analoog naar digitaal, aldus het persbericht. In de Amsterdamse RAI van 8 tot 11 maart 2016.
Loonsverhoging in Duitsland?
Als de vakbonden in Nederland om 1.5 procent loonsverhoging vragen staat het KVGO al op haar achterste benen. Maar dan de Duitse vakbonden: die vragen gewoon 5 procent loonsverhoging en zien wel waar het schip strandt. De reactie van de Duitse werkgevers laat zich raden: ‘looneis is niet realistisch’. In april beginnen de onderhandelingen over een nieuwe cao.
Seminar: drupa to-go-or-not-to-go
Op 14 april organiseert printmedianieuws, samen met het CMBO en VIGC, een seminar over de drupa 2016 onder de titel To-Go-Or-Not-To-Go. Welke innovaties zijn er te verwachten in 'ijzer' en in 'workflows'. In twee teams van 3 sprekers en een modererende 'criticus' kiezen de aanwezige deelnemers per onderwerp 'groen of rood', ofwel 'we gaan wel of we gaan niet'. Noteer die datum alvast in uw agenda. Het wordt spannend.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.