Reclame maken voor drukwerk, dat gebeurt niet zo vaak. Het KVGO doet al een jaar zijn best met de campagne rond Print Pakt, maar Drukwerkdeal.nl pakt het groots aan, met tv-commercials en een radio campagne. ‘De klant staat centraal.’
Drukwerkdeal.nl, online aanbieder van drukwerk en gepersonaliseerde promotiematerialen, introduceert een nieuwe campagne met als thema: Drukwerkdeal laat zien wie je bent. Met de campagne positioneert Drukwerkdeal.nl zich nadrukkelijk als een canvas waarop klanten hun boodschappen vertellen. ‘Dat is de essentie van onze waardepropositie: wij hebben alle tools om vorm te geven aan jouw imago, met professioneel drukwerk waarmee je gezien wil worden. Dat gegeven hebben we vertaald naar onze communicatiestrategie’, aldus Martijn Jansen, commercieel directeur bij Drukwerkdeal.nl. ‘Klanten en hun verhalen spelen daarin een centrale rol.’
Nieuwe huisstijl
Die klantverhalen gaat Drukwerkdeal.nl overal vertellen: in paid, owned en earned media. En met een geüpdatete huisstijl. Deze week start de tv-campagne op RTL en Ster, en vanaf volgende week zijn de radiocommercials te horen op Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en 100% NL. ‘De online printmarkt gaat door een fase van expansie en professionalisering. Met deze herpositionering richting klantrelevante communicatie en massamedia houden wij het initiatief stevig in handen’, zegt Martijn Jansen. De nieuwe merkbelofte is direct zichtbaar in de tv- en radiocommercials waarmee Drukwerkdeal.nl zijn nieuwe gezicht landelijk op de kaart zet.
Schildersbedrijf
Wolters Schildersbedrijf, dat net als Drukwerkdeal.nl Deventer als thuisbasis heeft, speelt in de campagne een grote rol. Zowel de merkstrategie als de commercials zijn ontwikkeld door creative hotshop The Commitments, in co-creatie met het marketingteam en de vormgevers van Drukwerkdeal.nl. ‘De onderlinge samenwerking met alle disciplines binnen Drukwerkdeal.nl is vanaf de eerste dag geweldig goed geweest. Wij kijken vol vertrouwen naar een toekomst waarin we onze doelstellingen behalen met krachtig en helder creatief werk’, volgens Michel de Goede van The Commitments.
Wie deden mee?
- Klant: Drukwerkdeal.nl
- Campagne Manager: Elvira Hughan
- CMO: Sylvia Vroklage
- Commerciële Directie: Martijn Jansen.
- CEO: Haico Meijerink
- Media: ZIGT
- Strategie: Sabine Fenger & Anna Kuiper
- Bureau: The Commitments
- Strategie: Wim Michels, Michel de Goede, Bauke Nater & Feli Halve(Media)
- Rebranding : Maarten Versteege
- Creatie: Maarten Versteege, Anita Pronk, Martijn de Vreeze Wim Michels, Nick Shonfeld & Jonathan Elbers
- Account: Michel de Goede
- Productie: Roos Timmer
- TVC’s: Regie, Jonathan Elbers / Czar Jr. Productie, Robert Nan
- Off-line: Teun Rietveld
- Post: Storm Postproductie
- Compositie muziek: RJB music. (Ruud Jan Bos)
- Geluid: Ambassadors (Rens Pluijm)
- Radio: Soundcircus (Feike de Wit)
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.