PERSBERICHTEN - In het wekelijkse overzicht van de persberichten bij printmedianieuws onder meer de benoeming van een nieuwe directeur bij Wöhrmann/CPI. Ook het Belgische Febelgra krijgt een nieuwe baas. Deze week de eerste ontslagen bij Polestar. En er was meer.
We beginnen met de nieuwe directeur van Koninklijke Wöhrmann/CPI, na Wilco de grootste boekendrukker van ons land. Boris Kasteel is afkomstig van FrieslandCampina, waar hij plantmanager was. Maar daarvoor heeft hij vele jaren gewerkt bij onder meer PaperlinX en BührmannUbbens, waar hij in 2013 ‘na wederzijds overleg’ is vertrokken. Daarna was hij volgens Linkedin een half jaartje management consultant bij MullerVisual. Bij Wöhrmann/CPI in Zutphen is hij de opvolger van interim directeur en voormalig eigenaar Paul Paardekooper. Bij Wöhrmann werken ongeveer 110 personen met een omzet van 22 miljoen euro. Wöhrmann is onderdeel van CPI Books, de grootste boekendrukkers van Europa, met 2700 medewerkers in 17 locaties.
Lentetoer Prindustry bij Directprinting
Op woensdag 11 mei 2016 organiseert Prindustry de Lentetoer bij online drukker Directprinting in Oosterhout. Voor een demo in de WhiteLabelShop en een workshop Online Marketing ben je van harte welkom bij dé online drukkerij van Nederland. Het online platform van Prindustry is uitgebreid met Directprinting, aldus het persbericht. 'De reden dat we deze moderne drukkerij hebben aangesloten is dat zij de wensen van resellers uitstekend weten te vertalen naar de verschillende expertises, zoals snel en voordelig drukwerk in- en verkopen via de WhiteLabelShop.'
KVGO en PrintPakt
De Ledenraad van het KVGO komt op woensdag 25 mei in DeFabrique te Utrecht bij elkaar. Presentatrice Isolde Hallensleben gaat in gesprek met KVGO-voorzitter Cees Verweij. Marketeer en publicist Wouter de Vries analyseert de marketing van drukwerk. Na afloop van de Ledenraad staat Print Pakt Live 2016 op het programma. Naast Mr Print Pakt (Alex Kunst) en Ed Boogaard treden Paulina de Nijs van de Stichting Print en Rob Wilders, directeur van de Ecomediagroep in Nieuwkoop op.
DRUPA en HP
De redactie wordt op dit moment overspoeld met persberichten van leveranciers, die allemaal aandacht vragen voor de ene na de andere ‘primeur’ op de DRUPA. Zoals van HP over de nieuwe HP Latex 500 printerserie. De nieuwe 64-inch printers stellen gebruikers in staat om verschillende printtaken en piekmomenten te managen. De HP Latex 1500 printer wordt in juli 2016 verwacht en de HP Latex 500 printerserie is in augustus 2016 beschikbaar. En te zien op de DRUPA natuurlijk.
Nieuwe Febelgra baas
De raad van bestuur van Febelgra heeft Philippe Van Ongevalle aangesteld als nieuwe directeur-generaal voor de federatie van de grafische sector, zeg maar de Belgische KVGO. De voorbije vijftien jaar stond hij mede aan het hoofd van een grafische onderneming. Febelgra is de representatieve beroepsvereniging van de Belgische grafische industrie en vertegenwoordigt alle zelfstandige ondernemingen in de drukkerijsector, de prepress- en de afwerkingbranches. De grafische werkgevers van België genereren een omzet van 2,7 miljard euro.
Congres over brievenbusreclame
BBR Congres 26 mei. Aandacht, imago en prijsperceptie als motor voor klantcontact. Deze drie kernvraagstukken voor de optimale inzet van de offline en online folder en dus betere klantinteractie en omzet, worden behandeld door drie toppers uit de marketingcommunicatie wereld. Het congres is in Amsterdam, waar folders vanaf 2017 niet meer welkom zijn, behalve met een JA/JA-sticker op je brievenbus.
Ontslaggolf Polestar
De eerste 183 ontslagen bij Polestar zijn een feit, zo schrijft Printweek. Polestar is in surseance van betaling en alle drukkerijen van het bedrijf met 1500 medewerkers staan in de verkoop. Onder de 183 ontslagen (in Engeland heet dat ‘redundancies’) is ook de directeur P&O. Er is nog geen duidelijkheid over de mogelijke verkoop van de drukkerijen van Polestar.
Geen papieren krant op werkdagen
Lezers van de Sydney Morning Herald en The Age, twee prominente dagbladen in Australië, krijgen hun krant binnenkort niet meer elke dag door de brievenbus. De uitgever stelt dat papieren kranten over afzienbare tijd alleen nog in het weekeinde zullen verschijnen. Meer dan de helft van alle advertentie-opbrengsten komt al van de weekendkranten. Dus is het logisch dat uitgevers zich beperken tot digitale uitgaves op weekdagen en alleen in het weekeinde een papieren krant uitbrengen, zegt de uitgever.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.