EVENEMENT - Onder de titel Smart Printing Solutions wordt op 17 november het tweede najaarsseminar georganiseerd in samenwerking met CMBO. Centraal staan de ontwikkelingen rondom printed electronics en aanverwante technieken.
Vorig jaar startten we met ons eerste seminar onder de titel 'To-Print-Or-Not-To-Print' in de Glazen Ruimte in Maarssen. Die bijeenkomst, ook samen met CMBO opgezet, was een groot succes. Het besluit om ook dit najaar een seminar te organiseren werd dan ook makkelijk genomen. Voor printmedianieuws is het tevens de lancering van onze tweede nieuwe titel in dit najaar: smartprintingsolutions.nl. Op 17 november zetten we door middel van een inspirerend seminar programma de contouren neer.
Programma
- Korte inleiding door Albert Noppen (CMBO bestuurslid en redacteur smartprintingsolutions.nl)
- Corné Rentrop vanTNO Holst geeft een overzicht over de ontwikkelingen in en toepassingen van printed electronics op papier en gaat vooral in op de kansen van deze technieken voor de grafische branche.
- Peter Buttiens, CEO van ESMA, zal ingaan op smart labels en smart sensors, vooral binnen verpakkingstoepassingen.
- Kurz Nederland is wereldwijd marktleider in het leveren van stempelfolies, maar ontwikkelt ook magneetfolies en holografie voor productbeveiliging en merkpromoties onder de namen Trustcode en Trustseal. René Kastrop zal ingaan op aspecten waar Kurz nieuwe mogelijkheden voor bedrijven ziet op het gebied van smart materialen en printing.
- Richard Fussey van Trapped in Suburbia - een design bureau met als motto ‘Ons ontwerp focust op menselijke interactie en het betrekken van je publiek. Fussey vertelt over Experience Design met een focus op het toepassen van interactieve applicaties met behulp van print technologie. Met bijvoorbeeld ‘Audio Posters’ worden nieuwe toepassingen van print in de digitale wereld gecreëerd.
- De middag wordt afgesloten met een forum bestaande uit experts vanuit onze sponsors onder leiding van Peter Luit.
Website
De gelijknamige website verkeert momenteel nog in een pril teststadium en zal tegen het einde van het jaar worden gelanceerd. Albert Noppen zal de hoofdredactie gaan voeren, samen met een team freelancers, die wekelijks voor een aantal innovatieve artikelen zullen gaan zorgen. Het partnerprogramma wordt gericht op vooral marketing ondersteuning, omdat de vraag- en aanbodketens binnen dit marktsegment nog in ontwikkeling zijn. Smartprintingsolutions.nl verbindt die partijen.
Inschrijvingen
Schrijf nu alvast in, printmedianieuws abonnees en/of CMBO leden hebben gratis toegang. We houden het seminar in de Glazen Ruimte in Maarssen en starten om 16:00 met het programma. Het seminar wordt gesponsord door onder andere QIPC, Manroland, Prindustry, GOC en Agfa.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.