PERSBERICHTEN – Op het jaarlijkse Tijdschriftengala nog steeds veel innovatie met papieren product. Het KVGO heeft de financiën op orde ondanks krimpende markt. En handelshuis Wifac is verhuisd. En meer persberichten.
We beginnen met het jaarlijkse Tijdschriftengala, vorige week in het Amsterdamse De La Mar Theater. Met een hele reeks prijzen (Mercurs), waaronder een voor Linda. (mediamerk van het jaar) en een voor Vogue (magazine van het jaar). Kortom, nog steeds veel print, maar ook enkele online initiatieven.
Clinic over 30 eigenschappen van papier
Gewapend met dertig verschillende dozen met even zovele eigenschappen van papier trekt Marchelma van Breugel door het land. Om uit te leggen wat papier allemaal kan. Met haar ‘PapierClinic’ trok ze al veel bekijks op de Dutch Design Week bij Print Pakt. Lees verder op papiernieuws.nl.
Cimpress koopt producent van pennen in USA
Tot nu toe kocht Cimpress (het vroegere Vistaprint) de ene na de andere online drukker op in Europa, maar dit keer slaat het bedrijf haar slag in de USA. Niet met een online drukker, maar Cimpress koopt een fabrikant van pennen en andere schrijfmaterialen. National Pen wordt gekocht voor 200 miljoen euro.
Wifac is verhuisd
Het grafische handelshuis Wifac is op 16 december verhuisd, binnen de gemeente Mijdrecht. Daarmee gaat ‘een langlopende wens in vervulling’, aldus het persbericht. Het nieuwe adres is: Wifac bv, Rendementsweg 20B-1, 3641 SL Mijdrecht. Wifac behoort tot de top 5 grafische handelshuizen in ons land met een omzet 50 miljoen euro en 80 medewerkers.
Financiën KVGO op orde
Penningmeester Henk van Esch gaf in zijn eigen droge stijl een toelichting op de cijfers 2017 van het KVGO. ‘Voor het komende jaar wordt een daling van de contributiesom ten opzichte van 2016 voorzien van ruim 5 procent. Gemiddeld over de komende drie jaar beloopt de afname van het aantal werkzame personen in de branche naar schatting zo’n 4 à 5 procent per jaar.’ Als de cijfers geprojecteerd worden voor de jaren 2018 – 2019 blijft het beeld positief. Met de branche krimpen de inkomsten, maar daar staat een verlaging van de kosten tegenover, zodat onderaan de streep een – bescheiden – positief saldo rest.
Kalenderwedstrijd
Hoogste tijd om in te sturen voor de Kalenderwedstrijd, uiterlijk 20 januari 2017. Doe mee aan de leukste wedstrijd in de grafische industrie. De editie van 2017 krijgt een bijzonder tintje. Want 2017 wordt volgens de organisatoren een bijzonder kalender- en agendajaar. De genomineerden worden bovendien drie dagen lang getoond aan de bezoekers van de Grafische Vakbeurs Gorinchem. Deze bezoekers mogen stemmen op hun favoriete kalender/agenda en ook hiervoor wordt een prijs uitgereikt.
Beter bereik met Direct Mail
Volgens het (gesponsorde) blad Print Power kunnen bij een specifieke aanpak met Direct Mail goede resultaten worden bereikt. Met een groei van de omzet met 5 procent, bij een proef door de Engelse Royal Mail. Kijk verder voor deze business case op www.printpower.eu.
Stormachtige groei Igepa in Nederland
‘We zijn inmiddels veel meer dan alleen maar een papiergroothandel.’ Dat zegt Hans-Jürgen Caspers, algemeen directeur van Igepa Nederland. Tien jaar geleden begonnen met 10 medewerkers en inmiddels gegroeid naar een omzet van 100 miljoen euro en 150 medewerkers. Lees verder op papiernieuws.nl.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.