EVENEMENT - De CMBO vakjury heeft de Innovation Award 2017 op de laatste dag van de Grafische Vakbeurs en Vakbeurs Sign uitgereikt aan IP Digital, een service verlener op het gebied van digital signage. Met op de beurs het nieuwste LG OLED 'dubbelzijdige' beeldscherm.
De vakjury bestond uit Marco den Engelsman (Blokboek), Herman Hartman (SignPro) en Peter Luit (Printmedianieuws). In de beslissende eindronde werden tal van innovaties vanaf de beurs genomineerd, maar de meeste producten werden uiteindelijk als evolutie gezien en niet als revolutie. Wel viel de grote belangstelling op voor verschillende producten uit het sign segment, vooral ingegeven door Herman Hartman. Den Engelsman keek vooral naar de innovaties in de wijze waarop standhouders zich al dan niet innovatief onderscheidden ten opzichte van anderen. Hij gaf met name het VKGO en ook PrintPakt grote complimenten voor hun aanwezigheid op de beurs en de wijze waarop beide organisaties zich nadrukkelijker dan voorheen richten op de eindgebruikers van grafische producten. Juryvoorzitter Albert Noppen koppelde de inleidende praatjes aan elkaar, CMBO voorzitter Joost Morsink (links op de kopfoto) reikte de Innovation Award uit aan de eigenaren van IP Digital.
Printmedianieuws nomineerde IP Digital
IP Digital
Het bedrijf IP Digital uit Vianen is een digital signage bedrijf, welke producten en diensten levert via de professionele sign bedrijven. Bedoeld voor toepassingen in onder andere de retail branche biedt IP Digital oplossingen aan, die door traditionele sign bedrijven als aanvullende dienstverlening kunnen worden aangeboden aan retailers. IP Digital zorgt voor de digitale infrastructuur voor de distributie van digitale content op lokatie. Signbedrijven kunnen blijven doen waar ze goed in zijn: maken van aansprekende content, welke door IP Digital via internet op lokatie wordt verzonden en getoond op zeer innovatieve beeldschermen van onder andere LG. Sign bedrijven kunnen vooral kostenbesparing als argument gebruik om hun digitale activiteiten op juiste wijze te kunnen vermarkten. De kosten van 'gewone' papieren posters mogen misschien dan relatief laag zijn, de kosten voor de distributie en dus ook het vervangen van afzonderlijke posters in vooral grotere winkelketens vormen samen een forse aanslag op het businessmodel van print in dat segment. Digital signage verandert dat ingrijpend. Daarnaast zijn OLED schermen tot 8 keer voordeliger in stroomgebruik in vergelijking tot 'gewone' LED schermen.
Nieuwste LG OLED scherm binnenkort 2,5mm dik en 100" diagonale grootte
PrintPakt
De CMBO Innovation Award werd georganiseerd op de inspirerende stand van PrintPakt en paste ook volledig in het concept om vooral eindgebruikerstoepassingen te tonen en te vermarkten aan de klant achter het printmediabedrijf. Het is duidelijk dat PrintPakt een flinke vooruitgang heeft geboekt in de herpositionering van content, markt en crossmediale aanpak. Dat laatste is zeer duidelijk zichtbaar. Leon van Velzen, Ed Boogaard, Alex Kunst en Wolfgang Gielissen vormen samen inmiddels een hecht team, met een professionele aanpak. Ze fotograferen, filmen, interviewen en zorgen voor de verspreiding van hun bevindingen. En inmiddels - met een knipoog - meer en meer digitaal.
De CMBO/PrintPakt publieksprijs werd in ontvangst genomen door Toob Alers van het VKGO
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.