EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan te ontkomen. Het wordt een druk middagprogramma. Een korte vooruitblik.
Onder de subtitel 'Where should I go? It depends where you want to end up' zal dagvoorzitter Maarten Bouwhuis van BNR het middagprogramma leiden. Het event vindt net zoals vorig jaar plaats in 'De Hallen' in Amsterdam. Paul Moers trapt af met een voor de branche belangrijk onderwerp: 'De toekomst van retail/winkel/winkelstraat'. In het programma staat (natuurlijk met enige humor) dat hij met 1000 voorbeelden komt. En dat is misschien ook wel de situatie, het is geen absolute keuze te kiezen voor allen 'bricks' of alleen 'clicks'.
Herdefinitie van de rol van de folder in de Customer Journey, dus in de reis van folderontvangst tot en met aankoopgedrag
Natuurlijk speelt ook de jaarlijkse NOM Folder Monitor een centrale rol in het programma, met talloze cijfers, trends, analyses en flink wat discussie met de toehoorders in de zaal. Het onderwerp 'De Amsterdam Cases' staat natuurlijk in het teken van de (mogelijke) introductie van de JA/JA sticker. Dat landschap zit inmiddels vol met speculaties, hoe adverteerders en verspreiders dit fenomeen kunnen omzeilen. Vorig jaar werden al een paar mogelijkheden besproken van succesvolle cases op dit gebied. Of de 'folder keten' er in Amsterdam al klaar voor is, horen we op 18 mei.
Niet alleen de grotere folderdrukkers zien hun belang veranderen, maar ook verspreiders, die onder invloed van digital personalized printing een deel van de productie naar zich toetrekken. Frank Huigen van Canon zal het publiek met enige prikkelende stellingen uitdagen om de folder te ontdoen van 'massa communicatie' en dus de focus te verleggen naar gepersonaliseerde reclame. Krijgen de grote folderdrukkers te maken met concurrentie vanuit de fulfillment- en distributiehoek van de keten?
De online folder show
Spannend wordt het vooral tijdens de 'online folder show'. Drie online folderplatformen (reclamefolder.nl, allefolders.nl en spotta.nl) zullen zich in korte pitches aan de toehoorders voorstellen. Wie zijn zij, waarom zijn ze zo goed, facts & figures en hoe zijn zij hun toekomst in relatie tot de papieren folder? Tot slot van de middag nog de gebruikelijke reeks vakprijzen op het gebied van folders. De inloop start om 12:30, het programma duurt tot ca. 17:15, waarna een netwerkborrel plaatsvindt. Toegangsprijs is 395 euro, leden van de reguliere brancheorganisatie betalen 345 euro.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.