EVENEMENT - Het geloof in print spat er vanaf bij het VIGC - Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie - uit Turnhout. Gooit het innovatiecentrum met de titel 'drukwerk als premium communicatiemiddel' een steen in de vijver van het crossmedia landschap?
In de serie 'inspiratie events' zet het VIGC regelmatig prikkelende titels neer, die de aandacht trekken. Onze zuiderburen doen het op dat gebied goed. Het VIGC is een club om rekening mee te houden, ook in ons land. Op 7 september zal het VIGC zeker een volle zaal trekken, want iedereen die actief is in de branche wil het succesverhaal voor de 'gigantische' toegevoegde waarde van print wel ervaren.
Breed
Het programma is breed qua opzet. Diverse onderwerpen komen aan de orde van o.a. de volgende sprekers:
- Sander Seijsener (Market manager Digital Printing voor Antalis) - ‘Choosing paper is a creative act!'
- Johan Steylaerts (HP Indigo - GSB) - 'New digital and personalized possibilities for interior decorations'
- Bart Lauwaert (Sales & Marketing voor Grafische Groep Matthys) - 'Cold foil in offset print production’
- Manuel Perez (Sales Director Europe voor HighCon) - 'Digital laser cutting, bridging the gap between creativity and production.'
- Stijn Simoens (Vice President EMEA voor Scodix) - 'Update nieuwste innovaties in digitale drukveredeling' gevolgd door case study DeLe printing (Wesley De Kimpe)
De bijeenkomst wordt afgesloten met een netwerkborrel en een hapje.
Digitaal
Of het programma een beetje proeft als een strijd 'tegen' digitaal mag u zelf gaan beoordelen. Hier en daar lijkt de uitnodigingstekst hier wel op te zinspelen. Maar dat maakt de bijeenkomst niet minder interessant. In die zin mag de branche best eens uitgedaagd worden om de eigen toegevoegde waarde van het printmedia landschap wel wat beter te promoten.
Bij partner HP
De bijeenkomst wordt gehouden bij VIGC partner HP. Deelname aan dit middagseminar is kosteloos, inschrijven is wel noodzakelijk. Een ritje naar HP, Hermeslaan 1b, Machelen, België is ook vanuit Nederland best de moeite waard. Wij zijn er in ieder geval bij om er later verslag van te doen.
Aanloop naar 'Het Congres'
Inmiddels zijn bij het VIGC de voorbereidingen voor het jaarlijkse najaarscongres in volle gang. En ook de titel van dit congres ‘Succes is (g)een toeval! Nieuwe businessmodellen in print.’ werkt prikkelend. 'Het congres' wordt dit jaar gehouden op 5 oktober, maar wederom in het Congrescentrum Lamot in Mechelen (vergis je niet met Machelen voor het event op 7 september!). Deelname aan 'Het congres' kost voor VIGC leden 135 euro en voor niet-leden 175 euro.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.