(PERS)BERICHTEN - De gepersonaliseerde uitnodigingen voor het VIGC congres 'nieuwe businessmodellen in print' zijn de deur uit. Het CMBO begint aan haar najaarsprogramma. Een overzicht van kort (internationaal) nieuws en persberichten.
Op maandag 11 september gaat het najaarsprogramma van CMBO van start met een bijzondere bijeenkomst. De leden zijn dan te gast in de nieuwe behuizing van IGT Testing Systems, dat sinds 2015 in Almere is gevestigd. Tijdens deze bijeenkomst staan alle ontwikkelingen rond licht(meten) en verlichting centraal. De bijeenkomst start om 16:00. Op de kopfoto, de huisvesting van IGT.
Het congres
Dit jaar alweer toe aan zijn derde editie. Onder het motto ‘never change a winning team’ strijken we ook dit jaar neer in het mooie Mechelen. Congrescentrum Lamot zal net als vorig jaar op 5 oktober 2017 de thuishaven vormen voor Het Congres met dit jaar als thema: ‘Succes is (g)een toeval! Nieuwe businessmodellen in print.’
Leden betalen 135 euro, niet leden mogen voor 175 euro naar binnen. Arjen Molendijk doet voor printmedianieuws verslag.
Persgroep verbreedt in digitaal
Met de overname van reclamefolder.nl hoopt de Persgroep de dalende inkomsten van advertenties in print te compenseren en verder uit te bouwen. Op Reclamefolder.nl kunnen consumenten diverse aanbiedingen bekijken. Het is het grootste digitale reclame platform van ons land. Het platform bereikt maandelijks ruim 2 miljoen mensen die samen digitaal ruim 25 miljoen digitale folders bekijken. (bron: Adformatie)
Twijfels over 'digitaal adverteren'
Op marketingsfacts is een aardige analyse gemaakt van de twijfels over adverteren via digitale kanalen. Tadek Solarz van Creative Marketing Group maakte een analyse van P&G en Unilever, die besloten forse sommen geld terug te trekken uit hun budgetten voor internet adverteren. Tot harde conclusies kwam Solarz niet, hij kon hooguit concluderen dat het verwarrende tijden zijn voor marketeers. Het woord 'print' kwam in het artikel niet voor, maar wel de kansen voor de meer traditionele methoden van reclame maken.
Mercur cover van het jaar
Wil je meedoen aan de wedstrijd voor de mooiste omslag van het jaar? Wees dan snel, de deadline is 4 oktober aanstaande. Inspiratie kan je opdoen via Coverjunkie.
'Gouden Gids' stopt met print in UK
Yellow Pages zal in januari 2019 stoppen met de papieren versie van de 'Gouden Gids' in het Verenigd Koninkrijk. Dochteronderneming Hibu zal in de komende jaren volledig digitaal gaan werken. De laatste gewone printversie zal in januari 2018 verschijnen. De gids verscheen voor het eerst in 1966 in Brighton. van de laatste editie zullen 23 miljoen exemplaren worden gedrukt. Begin 2019 zal een laatste 'special edition' worden gedrukt.
Gedoe over digitale posters op stations
Op stations in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Amersfoort is 'ophef' ontstaan over de plaatsing van digitale posters met camera. De inhoud van het 'beeldscherm' verandert aan de hand van de pasanten. De detectie omvat man, vrouw, jong of oud. Exterion Media (voorheen CBS Outdoor) zegt geen kwaad te zien in dergelijke vormen van 'detectie'. Guy Grimmelt: 'Er wordt niets geregistreerd of bewaard, we voldoen volledig aan de wet bescherming persoonsgegevens.' Een reiziger had de camera ontdekt en meldde het 'incident'. Afgelopen dinsdag was het een veelvuldig besproken onderwerp op diverse radiozenders.
Nieuwe Speedmaster CX75 goed ontvangen
Volgens Heidelberg verkoop de nieuwe CX75 boven verwachting. In China kocht een start-up de machine en bleek tevreden over de prijs-prestatie verhouding en de kwaliteit. In Duitsland zijn verschillende klanten onder de indruk en zeggen met de CX75 'het beste uit twee werelden' binnen te hebben. In het verenigd Koninkrijk is de CX75 met LE UV technologie geplaatst met een directe afterpress koppeling. Bron: Heidelberg.
Top 5 series
In onze Top 5 serie tekende Erik van Erp deze week de grootste krantendrukkerijen op. Komende dinsdag staan de vellen-offset bedrijven in de schijnwerpers. Twee weken later starten we met onze jaarlijkse serie Top 5 high-end printerfabrikanten. Dit keer starten we met Xerox. De serie zal resulteren in een whitepaper PDF, gratis voor printmedianieuws abonnees en 145 euro voor niet abonnees, inclusief een jaarabonnement op alle dagelijkse artikelen.
Strijdkreet van Leger des Heils kwartaalblad
Wegens dalende oplage (in 2014 nog 30.000 exemplaren, twee keer per maand), lastige verspreiding en groeiende interesse online gaat het 130 jaar oude magazine nu van maand- naar kwartaalblad. Actuele artikelen worden gedeeld via de onlangs gelanceerde website. Volgens hoofd corporatie communicatie Menno de Boer had de titel op Facebook al ruim 5000 volgers, hetgeen het geloof in het online bereik deed versterken. Volgens de Boer was ook de verspreiding in eigen hand een probleem. 'Ook in onze organisatie neemt de vergrijzing toe, waardoor het steeds moeilijk wordt het blad fysiek te verspreiden onder de doelgroepen.' Onderstaand filmpje laat op grappige wijze de verspreiding zien van de digitale versie.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.