ALGEMEEN - Allereerst wenst de gehele redactie al onze relaties een gezond, gelukkig en goed 2018 toe. We staan weer aan het begin van een jaar met volop uitdagingen in de branche. Wat worden de thema's en welke plannen hopen we te realiseren? Kortom aan het begin van dit jaar een overzicht van onze ambities.
Ten aanzien van onze thema's blijven we natuurlijk de verschillende sectoren volgen, zoals u dat van ons gewend bent. Maar in het laatste kwartaal van 2017 heeft de oplettende lezer de aandacht voor verpakkingen en etiketten zien toenemen. Die thema's zullen in 2018 verder worden uitgebouwd.
Qua vorm blijven we dagelijkse achtergronden bij het nieuws brengen, gecombineerd met onze onlangs opgezette rubriek 'KORT NIEUWS'. Uiteraard blijft de wekelijkse nieuwsbrief op dinsdagochtend om 11:00 bij ca. 1300 lezers de mailbox 'binnenrollen'. We kijken al wat langer naar video. De trend 'snel' een filmpje te bekijken is overal aanwezig. We zijn er nog niet uit of we dat gaan doen. We moeten de inspanningen afstemmen op ons bereik, het financiële plaatje is daarvoor bepalend.
Statistieken
Vanuit onze statistieken hebben we geleerd dat de aandacht voor artikelen rondom bedrijven, mensen en financiën groot is. Daarom blijven ook volop aandacht geven aan deze drie onderwerpen door middel van interviews, bedrijfsbezoeken en vergelijkingen binnen onze populaire Top-5/10 series.
Ook technologie blijft één van de speerpunten. Natuurlijk bedienen we hiermee een wat kleiner segment van onze lezersgroep, maar niet onbelangrijk. Onze industrie is 'doorspekt' van technologische ontwikkelingen, die enorme invloed hebben op zowel de ontwikkelingen binnen de branche, maar ook de invloed ervan op veranderingen van de branche die door invloeden van buitenaf op ons afkomen.
Bijeenkomsten
In samenwerking met CMBO hebben veel van onze partners en abonnees al kennis gemaakt met onze tot nu toe nog beperkte ambities op het gebied van georganiseerde bijeenkomsten. Onze laatste bijeenkomst in een dynamische talkshow vorm werd goed bezocht en gewaardeerd. In dit jaar gaan we bekijken of we een dergelijke opzet meerdere keren kunnen organiseren, afhankelijk van de actualiteit. Inmiddels kunnen wij dit op onze eigen nieuwe lokatie in Haarlem.
Ook denken we in beperkte mate aan trainingen rondom online marketing. Op basis van onze goed gelezen serie over social media binnen printmedia bedrijven, denken we met onze kennis en kunde het verschil te kunnen maken tussen een gewone 'hallo, hier ben ik' website en een web bedrijfsapplicatie die verder gaat dan alleen pagina's en een weblog.
Smartprintingsolutions.nl
Een deel van onze doelgroep heeft in de afgelopen anderhalf jaar kennis gemaakt met onze titel smartprintsolutions.nl, gericht op ontwikkelingen rondom printed electronics, industrial printing, decorative printing, digital display technologie en diverse aanverwante onderwerpen. Ondanks het feit dat al deze ontwikkelingen interessant zijn en volop aandacht verdienen, is het speelveld van al die ontwikkelingen nog te grillig en vooral ook qua keten(s) ondoorzichtig. Duidelijke doelgroepsegmentaties zijn nog niet te maken. Daarom hebben we het besluit genomen artikelen niet meer te plaatsen op de daarvoor opgezette website, maar deze te integreren in printmedianieuws.
Samenwerking
Verder streven we in 2018 naar het ontwikkelen van een aantal samenwerkingen in en 'om' de branche. Printmedia is onderdeel van het crossmediale speelveld en daarom verbreden we onze positie om de invloed van print te bezien vanuit meerdere hoeken, om nog beter ook van buiten de branche naar binnen te kijken. Eind 2017 hebben we al verschillende gesprekken gevoerd om in 2018 meer concrete stappen te kunnen zetten. In de komende maanden hopen we verder stappen te kunnen zetten.
Uw hulp
Maar bovenal bent u - onze partners en onze abonnees - de bron van onze mogelijkheden. U draagt financieel bij aan onze mogelijkheden. Waarvoor veel dank. Toch vragen wij u ook inhoudelijk invloed uit te oefenen op ons redactionele beleid. Input, in welke vorm dan ook, wordt door ons zeer gewaardeerd. Wij zijn dol op persoonlijk contact met al onze relaties. Bellen doen we anno 2018 nog heel graag, maar u mag ons natuurlijk ook altijd mailen. En natuurlijk verwelkomen wij u graag op onze nieuwe lokatie in Haarlem. Graag tot ziens in dit jaar met volop nieuwe kansen, inspiratie, uitdagingen, kansen, maar natuurlijk ook bedreigingen. Printmedianieuws is erbij!
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.