EVENEMENT - Met nog drie weken te gaan, is Pure digital op 'stoom'. De organisatie laat weten dat er zich meer bezoekers hebben aangemeld dan verwacht. De registratiecijfers liggen sterk voor op schema. Inmiddels is ook het definitieve congresprogramma klaar.
Naast de exposanten zijn de presentaties verdeeld over de drie dagen zeker de moeite waard. Deze worden gegeven door toonaangevende influencers in de markt. Daarnaast showcases van praktische toepassingen en talloze mogelijkheden tot netwerken. Pure Digital wil digital print introduceren bij de creatieve sector door de nieuwste innovaties te demonstreren. Het is dus zeker geen traditionele 'apparatenbeurs'. Blokboek.com en Printmedianieuws zijn de mediapartners voor Pure digital.
Themadagen
- Dinsdag 17 april – Design en creatie
- Woensdag 18 april – Interieurinrichting en merkbeleving
- Donderdag 19 april – Mogelijkheden voor digitale print – Hoe de vraag naar digitaal printen verhogen?
Deze sessies bevatten bijdragen van sprekers die lid zijn van BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers en officiële partner van Pure Digital), evenals presentaties van influencers zoals o.a. Marc Cloosterman (CEO, VIM Group), Richard Askam (Pure Digital keynote en gastheer), Annemeijn Filius (Motiflow), Juriaan van Beelen (Nettl), Hil Driessen, (Driessen + van Deijne), Marieke Du Pré (Lab9), Bert Benckhuysen (Mimaki Europe), Erwin Damberg (Probo) & Menno van der Meij, (Multicopy Netherlands).
Het volledige conferentieprogramma is te vinden op de website.
Bruggen bouwen
Onderzoek van Pure Digital toont aan dat de 'kenniskloof' tussen de creatieve sector en de printindustrie de grootste belemmering vormt voor de groei van digitaal printen. Om deze afstand te overbruggen, hebben de exposanten van Pure Digital alles uit de kast gehaald om de veelzijdigheid van digitaal printen te illustreren aan de hand van een breed applicatiegamma. Pure Digital heeft enkele klinkende namen aangetrokken uit verschillende vakgebieden, een volledig overzicht van alle exposanten met bedrijfs- en productgegevens zijn te vinden op onze speciale Pure digital pagina.
Kloven overbruggen in toegevoegde waarde
Kloven overbruggen tussen sectoren kan enkel door mensen samen te brengen. Pure Digital wil alle partijen aanzetten tot co-creatie, om zo iedereen te introduceren tot de toegevoegde waarde van digitale print.
Marcus Timson, medeoprichter van Pure Digital, benadrukt het belang hiervan: 'Een realisatie van design tot creatie, is een samenspel van verschillende factoren; maar soms is het gewoon een kwestie van het vinden van de juiste personen. Pure Digital wil het inspiratieplatform worden voor alle betrokken partijen om co-creatie te realiseren. Of je nu ontwerper, marketeer, reseller, drukker of leverancier bent, Pure Digital is de plaats waar content en context samenkomen.'
Praktische informatie
De beurs organiseert momenteel 50 conferentiesessies, en verwelkomt maar liefst 50 deelnemende exposanten. In combinatie met Building Holland zijn dat niet minder dan 250 exposanten. Deelname aan zowel de beurs als het conferentieprogramma is geheel gratis en vereist geen registratie vooraf. Pure Digital biedt, in colocatie met Building Holland, alle aanwezigen een holistische ervaring op het gebied van interieurinrichting.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.