MARKETING - Een onderwerp waar XpressionLabs zich al jaren met veel plezier op stort, met succes! Dit jaar maakt het extra bijzonder omdat in januari de opvolger van XpressionManager is gelanceerd, genaamd 'XpressionManager Reloaded'. Hierover hebben we een gesprek gehad met directeur Peter Koops over keuzes die hij heeft moeten maken en zijn kijk op de toekomst van web-to-print.
Al eerder hebben we kennis mogen maken met Peter Koops en zijn bedrijf XpressionLabs in het artikel 'Peter Koops gek op techniek en cijfers'. In dit interview richten we ons op vraagstukken die komen kijk bij het ontwikkelen van een nieuw product om de grafische branche nog beter van dienst te zijn.
XpressionWie?
In het kort, 10 jaar geleden ben ik begonnen als startup met de ontwikkeling van XpressionManager. Hierbij zag ik een kans om het bestelgemak te verbeteren en administratieve handelingen te verminderen. Deze laatste jaren zijn we uitgegroeid tot een professionele organisatie met verschillende softwareoplossingen onder de bedrijfsnaam XpressionLabs. Met het product XpressionManager bieden we grafische bedrijven een verdienmodel waarbij ze hun dienstverlening kunnen uitbreiden, klanten binden en processen optimaliseren. Zo kunnen deze klanten binnen hun huisstijl communicatiemiddelen eenvoudig opmaken en bestellen.
Hoe kijk je aan tegen de veranderingen die het printlandschap momenteel ondergaat?
Wij lezen en beantwoorden deze vraag door de bril als softwareleverancier binnen de grafische branche. Hierbij zien we dat de prijs steeds meer centraal is komen te staan en dat hier veel bedrijven op sturen door hun processen te automatiseren en samenwerkingen op te zoeken. Wanneer deze processen eenmaal ingericht zijn, verschuift de behoefte aan meer toepassingen aan de klantzijde binnen web-to-print. Denk hierbij aan bestandsbeheer of het publiceren naar verschillende (online) kanalen.
Verder zien wij een toename in de vraag naar personalisatie mogelijkheden in communicatiemiddelen. Persoonlijke benadering wint dan ook ten opzicht van massacommunicatie.
Hoe sluiten jullie hier op aan?
XpressionManager biedt B2B mogelijkheden voor het aanmaken van (eigen) leveranciers gekoppeld aan oplage en gepersonaliseerde communicatiemiddelen. Zo is de klant in de breedste zin op het gebied van communicatiemiddelen te bedienen. Daarnaast is XpressionManager als web-to-print systeem 24/7 beschikbaar en biedt zij een efficiënte workflow. Zo hebben we diverse koppelingen op de plank liggen die aansluiten op de veelal bekende MIS systemen in de grafische branche.
Waarom de keuze om XpressionManager op te volgen?
Het fundament was inmiddels 10 jaar oud waarbij er tussentijd veel veranderd is op het gebied van technologie en security. Met de kennis en ervaring die we hebben opgedaan zijn we van de grond af aan opnieuw gaan ontwikkelen. Het resultaat is dan ook een fris B2B product dat nóg gebruiksvriendelijker, sneller en veiliger is. Met XpressionManager Reloaded zijn we klaar voor de toekomst en bieden dit bestaande en nieuwe klanten graag aan.
Hoe speelt XpressionLabs in op de toekomst?
Door behoeftes vanuit de branche en bestaande klanten te blijven combineren met onze ideeën, waarna oplossingen worden ontwikkeld om gebruikers nog beter te voorzien van dienstverlening. Op deze manier hopen we ons te kunnen blijven positioneren als marktleider in de grafische branche op gebied van beheer-, opmaak- en bestel applicaties.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.