EVENEMENT - In de aanloop naar de Dutch Design Week heeft het KVGO het project PrintPakt een extra impuls gegeven met een kijk- en lezenswaardig magazine. Alles in het teken van het opwekken van inspiratie om vooral DDW te bezoeken.
• Leestijd ca. 2 minuten
Voor velen waarschijnlijk vandaag een 'verrassing' in de brievenbus. Voor de redactie van printmedianieuws zeker. Brandend van nieuwsgierigheid de biobased verpakking verwijderd en netjes 'volgens de recycle regels' gehandeld. Het leek wel een goed bewaard geheim in de branche dat deze uitgave vandaag bij 'iedereen' in de brievenbus verscheen. Bij onze redactie was niemand vooraf op de hoogte.
Inhoud gericht op ritje Eindhoven
Isolde Hallensleben prijkt op de cover van het blad en ze doet haar verhaal met de nodige energie. Ze kopt haar artikel met: 'DDW laat je stuiteren van energie'. Ze adviseert er zeker een dag of twee voor uit te trekken. Dat is dan misschien iets teveel gevraagd voor de in eind oktober doorgaans druk zijnde grafici, die dan nog werken aan de laatste sprint om het jaar al dan niet in de zwarte cijfers te doen eindigen. Maar een ochtend of middag moet toch zeker kunnen.
DDW vindt plaats van 20-28 oktober 2018 in Eindhoven
Groei
DDW groeit uit zijn voegen en ook de belangstelling voor print doet het goed. Met 335.000 bezoekers in 2017 en ruim 10% groei ten opzichte van 2016, zal 2018 de verwachtingen zeker waar gaan maken. Kijk ook naar de 'DDW in Print' cijfers in bijgaande afbeelding. Op zichzelf al een 'zelf promotie' nog losstaand van alle innovatieve voorbeelden in print door de deelnemers.
Sneak preview op de toekomst
Op 23 oktober houdt het KVGO een bijeenkomst in het kader van de DDW in samenwerking met SintLucas (vmbo en mbo in opleidingen in met name vormgeving). Aan het programma wordt nog hard gesleuteld.
Download de volledige PDF
Crossmediale insteek
Verder staat het mooi vormgegeven magazine vol met QR codes, die verwijzen naar interviews, een mooie crossmediale insteek vanuit print. Niets anders dan complimenten over dit initiatief. In de hoop dat dit magazine natuurlijk niet alleen bij grafici terecht is gekomen, maar vooral bij de eindgebruikers van de zovele print producten die de branche te bieden heeft. Want alleen dan kan zoiets moois resulteren in - wat de online mensen zo vaak benoemen als - conversie. Tot ziens in Eindhoven.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.