BRANCHE - Ineens is er dan een akkoord over de Grafimedia cao. Alsof een 'tovenaarsstokje' de impasse heeft doorbroken. De looptijd is 28 maanden. Werknemers gaan er gemiddeld 2,57% per jaar op vooruit.
De cao gaat met terugwerkende kracht in per 1 april jl. en loopt met 28 maanden dus door tot 1 augustus 2020. Op de website van het KVGO is een lijstje gepubliceerd met de verhogingen van de bruto uurlonen, verdeeld over die periode.
- Per 1 februari 2019: 660 euro bruto verhoging van het jaarsalaris*
- Per 1 juni 2019: 1 procent
- Per 1 februari 2020: 680 euro bruto verhoging van het jaarsalaris*
- Per 1 juni 2020: 1 procent
Naast bovenstaande is afgesproken dat in 2019 en 2020 geen premie wordt geheven voor het A&O-fonds en de ‘van-werk-naar-werk-regeling’. Per jaar betekent dit voor werkgevers dat er 0,46 procent van de loonsom niet afgedragen hoeft te worden.
Verder zijn er onder andere afspraken gemaakt over de werktijdvermindering oudere werknemers, de hiaatverzekering en de hardheidsregeling.
Meer informatie is te vinden in de bijlage met daarin de volledige tekst van het onderhandelingsresultaat. Een uitgebreide toelichting volgt.
* Betreft een verhoging bij een arbeidsduur van 36 uur per week, bij een andere overeengekomen arbeidsduur geldt een verhoging pro rato.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.