MARKETING - Total Home Concept in Lelystad is veranderd. Van ijzerwarenwinkel tot een bedrijf dat klanten een totaalpakket biedt: keuken, sanitair, wand- en vloerafwerking. Ondernemer Martine de Vries wilde dit duidelijk naar buiten brengen in al haar communicatie. Multicopy The Communication Company heeft haar geholpen met een compleet nieuwe identiteit en uitstraling.
Martine de Vries: “Mijn vader is begonnen met een ijzerwarenwinkel en bouwde het uit tot een bouwmarkt die ook keukens verkocht. Inmiddels bieden we het totale pakket onder één dak aan: keuken, sanitair, wand- en vloerafwerking. We kunnen zo het complete plaatje voor de klant verzorgen en van hun huis echt hun thuis maken.”
“Nu we een breder concept hebben neergezet, wilde ik ook de uitstraling hiermee in lijn brengen. Een uitstraling die verfrissend is en past bij onze toekomst. Maar waar moet je beginnen? Multicopy heeft me hier uitstekend mee geholpen.”
Onderzoek
Deze Refresh maakt deel uit van een serie. Allen gebaseerd op inzichten die zijn opgedaan in het onderzoek dat in september 2018 is verricht door PanelWizard bij ondernemers in het MKB. Hieruit kwam onder meer naar voren dat een kwart van de ondernemers vindt dat de uitstraling van het bedrijf niet (meer) klopt: het is niet meegegroeid met de tijd en het bedrijf. 4 op de 10 ondernemers geeft daarom ook aan dat de communicatie niet uitstraalt wat het bedrijf uniek maakt.
Refresh Gesprek
Aan de hand van een Refresh Gesprek ging Multicopy The Communication Company terug naar de kern van het bedrijf. Deze werd vervolgens succesvol naar buiten gebracht met een compleet vernieuwde identiteit en communicatie. Deze bestaat onder meer uit een nieuw logo, bestickering van het pand, vlaggen, autobelettering, signing in en rond de winkel, prijskaartjes en labels, brochures, bedrijfskleding, spandoeken, banners, vloerstickers en een nieuwe website.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.