EVENEMENT - Meedoen als standhouder aan het Sign & Print Festival? Deze vier bedrijven hebben duidelijke argumenten en doelstellingen om hun producten en diensten aan te bieden binnen de vier thema's: Technologie, Design, Duurzaamheid en Materialen.
• Leestijd ca. 5 minuten
Sign & Print Festival is het hyperactieve zusje van Sign & Print Expo. Ontdek op 11 & 12 maart 2020 nieuwe én verbeterde toepassingen op het gebied van grafimedia en visuele communicatie. Niet alleen de gerenommeerde namen zijn welkom, maar het festival kenmerkt zich ook met de vele challengers die inspelen in creatieve oplossingen. Het festivalterrein is onderverdeeld onder 4 area’s en printmedianieuws sprak binnen elke area met 1 deelnemer.
Beat the Bag - duurzaamheid
Beat the Bag uit Rotterdam is een initiatief uit 2015 van adviesbureau VerdraaidGoed. We spreken met Barbara Dorleijn, verantwoordelijk voor verkoop en productie. "Wat doet jullie bedrijf?" Dorleijn: "Kort gezegd, wij zijn een bedrijf gericht op het circulair verwerken van oude banners, vlaggen, steigerdoeken etc. Deze binnen de signwereld gemaakt producten geven wij een tweede leven, in de vorm van met name tassen. Wij doen dat in de vorm van een sociale onderneming, dus voor mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt. Wij maken die tassen voor met name grotere business-to-business klanten, zoals: ING, Shell, NS, VPRO, Gemeenten en vele anderen."
"Waar komen de basismaterialen voor de productie van de tassen vandaan?" Dorleijn: "Veel van onze klanten laten banners, vlaggen of steigerdoeken maken voor evenementen, dus altijd voor uitingen van korte duur. Onze klanten leveren deze materialen bij ons in, wij maken er tassen van en deze krijgen zij weer terug, zodat ze op een volgend event kunnen worden uitgedeeld."
"Wij maken de doeken 'slechts' schoon, met mallen maken we verschillende soorten tassen, de 'inhoud' op de basismaterialen blijft behouden. Alles is handwerk."
"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" Dorleijn: "Ik kreeg vooral interesse toen het thema duurzaamheid voorbij kwam. We gaan een atelier inrichten waarbij we de productie kunnen laten zien. We hebben een leuk seminar programma, waarin we naast duurzaamheid ook het nodige vertellen over onze sociale insteek op het gebied van onze medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt."
"Wat verwacht je van het festival?" Dorleijn: "We verwachten dat we vooral de signindustrie kunnen overtuigen van het hergebruik van materialen die zij maken. Veel van deze materialen gaan daarna de verbrandingsoven in. Dus als we kunnen samenwerken met die groep bedrijven om ons het gebruikte materiaal aan te leveren voor onze producties, is dat al een flinke 'winst' vanuit het Festival."
Sign Framing - materialen
Binnen het thema 'materialen' kloppen we aan bij het bedrijf Sign Framing (onderdeel van Heycop Systemen B.V.) uit Nieuwegein. We praten met Yvonne Smeding en Manon Peek. "Wat maakt jullie bedrijf?" Smeding trapt af: "We zijn al 10 jaar actief op het gebied van de logistiek voor binnen- en buitenreclame en beursinrichtingen. Voor de beurs richten we ons op ons nieuwe product Innoframe, een zeer sterk materiaal gemaakt van duurzaam composiet houtvezels, die met kunsthars worden versterkt ter vervanging van de bekende aluminium of stalen frames die worden gebruikt om reclame-uitingen op te hangen, zoals banners, reclameborden etc."
"Innoframe is een duurzaam alternatief voor stalen- en aluminium buizenframes voor diverse sign- toepassingen."
"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" "We willen vooral ons nieuwe product promoten. We kwamen in contact met de organisatie toen we een mail binnenkregen en zagen het thema 'materialen', daar past ons nieuwe product precies in."
"Wat verwacht je van het festival?" Peek, lachend: "We verwachten gewoon een gigantische omzet. Nee hoor, we willen gewoon goede reacties krijgen op onze nieuwe frames. We hopen dat we de uitrol ook extra impulsen kunnen geven buiten onze eigen klantenkring."
Art Nzo
Binnen 'design' praten we met de Belgische ondernemer Twan Kerckhofs van Art Nzo. Van huis uit is hij beeldhouwer/kunstenaar, en hij zegt dat die achtergrond meespeelt in alles wat met design te maken heeft in zijn bedrijf, met een brede portfolio en diensten en deels eigen productie. Art Nzo werkt intensief samen met diverse partners, en kan daarmee vrijwel elke creatieve uitdaging aan. Kerckhofs: "Klanten kunnen bij ons in een one-stop-shop concept precies kiezen wat zij nodig hebben vanaf het creatieve proces tot en met uitvoering."
3D als nieuwe dimensie in creativiteit ten behoeve van marketing en communicatie.
"Wij typeren ons als een all-round signbedrijf in het business-to-business segment, in alle mogelijke druk- en print- uitingen, maar ook in bijvoorbeeld kleding en 3D. Met die laatste ontwikkeling gaan we deelnemen aan het Sign & Print Festival."
"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" Kerckhofs: "We kwamen al een paar keer als bezoeker op de beurs, waar ook onze leverancier (digital dot) met zijn 3D-oplossingen stond. Voor hen zijn wij nu op het Festival de verbindende schakel vanuit creativiteit richting realisatie in 3D voor onze klanten. 3D voegt een meerwaarde toe in de marketing en communicatie van onze klanten naar hun doelgroepen. Dat willen we graag met concrete voorbeelden laten zien."
"Wat verwacht je van het festival?" "We hebben de 3D-oplossing sinds afgelopen augustus in huis, dus inmiddels behoorlijk wat ervaringen opgedaan, samen met onze klanten. We zijn op zoek naar meer interesse in de brandowners en marketinghoek die naar onze mening op dit festival afkomen."
VINK Visual Technology Solutions - Technologie
Bij VINK VTS praten we met Chris Klok, die meteen duidelijk maakt zowel in de technologie, hoe te zitten met vertegenwoordigingen van Mutoh, EFI en Summa op het gebied van snij- en printplotters. Maar daarnaast is het bedrijf actief in de folieproducten zelf, voor zowel snij- als printtoepassingen. Klok: "We willen graag laten zien wat bedrijven met folie kunnen doen. We staan daarom op talloze beurzen en events, omdat de toepassingsmogelijkheden van folies bijna oneindig zijn. Bekendste voorbeeld is carwrapping (het 'bekleden' van een complete auto in een bepaalde kleur, al dan niet voorzien van divers media-uitingen. Maar we kunnen zelfs een gebouw inpakken of meubilair een geheel andere look & feel geven."
"We willen op het festival iedereen ontmoeten die geld te besteden heeft in aansprekende folie toepassingen."
"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" "We hebben al een lange historie met de beurstitel rondom Sign & Print, dus zowel in Gorinchem als in Hardenberg. We zoeken vrijwel elke beurs op waar interesse in dit vakgebied te bespeuren is. Dus we hopen op ontwerpers, architecten, maar ook fleedowners en zelfs gebouwbeheerders. Elke beurs of event is voor ons het proberen waard om onze diensten en producten te promoten."
"Wat verwacht je van het festival?" Klok, heel duidelijk: "We hopen in contact te komen met mensen die met voldoende budget gebruik willen maken van onze diensten en producten. Daar doen we het uiteindelijk voor. We vinden alles wat we doen leuk, maar het gaat uiteindelijk om de omzet en dus de verdiensten."
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.