BEDRIJVEN - Onder de naam manroland Benelux opereerden in ons land twee verschillende bedrijven: manroland Sheetfed (vellen) en manroland Goss web systems (rotatie). Beide bedrijven hebben een andere eigenaar, maar werkten in Nederland onder één dak. Dat gaat veranderen.
• Leestijd ca. 2 minuten
GWS Printing Systems in Waalwijk werd in december 2018 al overgenomen door manroland Goss web systems vanwege het uitgebreide wereldwijde netwerk rondom gebruikte rotatie (offset) persen. GWS heeft de kennis, kunde en materialen in huis om gebruikte machines te verhuizen en te onderhouden. Dat doen zij al jaren met succes in alle mogelijke uithoeken van de wereld.
De vertegenwoordiging van manroland Goss web systems lag voor de Benelux echter nog in de handen van manroland Benelux N.V. met vestiging in hun bedrijfspand bij Brussel. Lodewijk Salomons gaf daar als verkoop directeur leiding aan de activiteiten op het gebied van rotatiepersen. Nu manroland Goss web systems een eigen dochtermaatschappij in Nederland heeft, worden haar klanten in de Benelux voortaan van daaruit bediend.
Ontwikkeling Benelux markt
Volgens Eric van Kessel van GWS is de grafische rotatiemarkt in de Benelux behoorlijk groot. GWS deed al veel zaken met klanten in de Benelux op het gebied van gebruikte rotatiepersen, waarvan de verhuizing van de MAN LITHOMAN IV van Weert naar Doetinchem voor Senefelder Misset een recent voorbeeld is. Nu komt daar dus de vertegenwoordiging van manroland Goss web systems bij, waardoor GWS -onder de naam “manroland Goss web systems Benelux”- ook nieuwe rotatiepersen, onderdelen, service, upgrades, etc. zal gaan aanbieden. Lodewijk Salomons zal ook in deze nieuwe opzet het vertrouwde gezicht naar klanten toe blijven. Voor klanten verbetert daarmee ook de serviceverlening. Voorheen werd service vooral rechtstreeks vanuit Augsburg georganiseerd, mede omdat in Brussel nog nauwelijks technische mensen voor de rotatiemarkt in dienst waren. “Wij gaan nu een aantal van onze monteurs bij- en omscholen om in de Benelux service en support te kunnen gaan leveren. Dat doen we in eerste instantie als een verlengstuk van de activiteiten van Augsburg, maar op termijn steeds vaker volledig zelfstandig. Doordat we service meer en meer lokaal kunnen organiseren, zal deze kostenefficiënter, flexibeler en vooral sneller worden.”
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.