MARKETING - Drukkerijen, verpakkings-, kartonnage- en signbedrijven kunnen tijdens het Sign & Print Festival op 11 en 12 maart in Gorinchem, kennismaken met vernieuwde vakopleidingen en opleidingstrajecten.
GOC, de opleider voor de grafimedia- en signbranche, lanceert op de beurs namelijk haar vernieuwde opleidingsmodel. “Onze opleidingen zijn voortaan modulair. De workshops en opleidingen sluiten naadloos op elkaar aan, waardoor je steeds een volgende stap kunt zetten of juist je vakkennis, vaardigheden en competenties kunt verbreden”, vertelt Aad Vollebregt, directeur bij GOC.
Verdiepen of verbreden
Zo kunnen jongeren via een introductie- en basismodule kennismaken met druktechnieken, zoals flexo-, offset-, diep- en zeefdruk. Voor ervaren drukkers zijn er modules waarin ze zich ontwikkelen tot bijvoorbeeld technisch operator of procesverantwoordelijke. “Maar wil je als ervaren drukker wat anders, dan kan je bijvoorbeeld ook een andere druktechniek eigen maken of jezelf ontwikkelen tot leidinggevende.”
Vernieuwde opleidingen
Ook voor andere functies in de grafimediabranche is de scholing geüpdatet aan de hand van trends en ontwikkelingen in de branche. Zo zijn er vernieuwde opleidingen voor ordermanagers, die steeds meer adviserend klantcontact krijgen. Voor binnendienstmedewerkers en accountmanagers ligt de focus meer op crossmediaal en strategisch advies.
BBL-opleiding
Tijdens het Sign & Print Festival kunnen bedrijven ook meer informatie krijgen over het BBL-traject van GOC. Deelnemers aan deze opleiding halen in 16 maanden hun mbo-diploma (niveau 2) Grafisch Operator. Ze gaan één dag in de week naar school en leren verder op de werkvloer. De opleiding kent specialisaties in drukvoorbereiding, offset-, flexo- en zeefdruk, digitaal printen, snijden, vouwen, geniet brocheren, stansen en vouwplakken. Bedrijven kunnen voor de opleiding gebruikmaken van een stimuleringsregeling van het A&O Fonds Grafimediabranche.
Over GOC
“Met onze vernieuwde opleidingen en het BBL-traject springen we in op veranderende scholingsbehoeften in de grafimedia- en signbranche. De sector vergrijst, de komende jaren stromen er honderden ervaren vakkrachten uit. Daarom is het belangrijk om te werken aan instroom, maar ook om te zorgen dat bestaande medewerkers breder inzetbaar worden en fit en vitaal blijven”, vertelt Aad Vollebregt.
Subsidieadvies
Grafimedia- en signbedrijven die daarmee aan de slag willen, kunnen dit jaar gebruik maken van een breed aanbod aan subsidieregelingen. Naast de reguliere subsidieregelingen vanuit het A&O Fonds Grafimediabranche, zijn er in 2020 onder de naam ‘Create your future’ ook Europese subsidies beschikbaar voor programma’s gericht op toekomstgerichte scholing en duurzame inzetbaarheid. Bedrijven kunnen hiermee tot 75% van hun scholingsinvesteringen terugkrijgen. GOC kan als officieel adviseur bedrijven begeleiden bij het benutten van de subsidiemogelijkheden.
Over het Sign & Print Festival
De adviseurs van GOC zijn te vinden in het Netwerk Café op het Sign & Print Festival. Daar zijn ook andere kennispartners voor de grafimedia- en signbranche te vinden. Het Sign & Printfestival vindt op 11 en 12 maart 2020 plaats in Evenementenhal Gorinchem, direct aan de A15. Met de code 10049 registreer je je voor een gratis toegang. Voor meer informatie: www.signprintexpo.nl
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.