EVENEMENT - De deuren gingen gisteren om 16:00 uur dicht in plaats van 18:00 uur. Dit ten gevolge van de meest actuele maatregelen die door premier Rutte eerder die dag werden aangekondigd. Het verschil aan bezoekersaantallen zou gering zijn geweest, om 14:00 uur was het al vrij rustig op het Festival, mede als gevolg van de corona-hectiek die de gemoederen bezighoudt.
• Leestijd ca. 2 minuten
De redactie sprak met marketing manager Rowdy van den Nieuwenhuizen over de toekomst van het Festival en de komende Expo in 2021. Steeds weer nieuwe feiten en meningen rollen over elkaar heen rondom het coronavirus. En natuurlijk maakte iedereen haar of zijn eigen overwegingen om al dan niet deel te nemen aan het Festival als exposant of bezoeker. Het is zondermeer een stukje geschiedenis in het landschap van grafische evenementen die zijn sporen heeft achtergelaten. Rowdy van den Nieuwenhuizen, nog één keer over alle afwegingen om het event toch door te laten gaan: “Als we de tijd terug hadden kunnen draaien met de kennis van vandaag, dan hadden we dit gewoon niet door laten gaan. De situatie veranderde letterlijk elke minuut, iets wat totaal buiten je macht ligt. Maar 'gewoon uitstel' zou dan een enorm lastige optie zijn geweest, dan zouden we bijvoorbeeld in het najaar terecht zijn gekomen en dan dus te dichtbij de Expo van 2021.”
Toekomst
“We hebben van deze eerste editie geleerd dat de formule werkt; veel positieve reacties van bedrijven die met hun eigen klant het Festival bezoeken, om voor het eerst in aanraking te komen met de activiteiten in de creatieve- en grafische branche. Die interactie is gewoon heel leuk. Dat willen we ook zeker zo houden. Het accent ligt bij het Festival meer op 'sfeer en entertainment', bij de Expo is het veel meer 'transactioneel' gericht. Die tweejaarlijkse cyclus gaan we dus zeker doorzetten. Ondanks het feit dat deze eerste editie van het Festival de nodige hobbels kende, hebben we wel veel input gekregen van exposanten en ook bezoekers om de formule in 2022 voort te zetten.”
Van den Nieuwenhuizen: “Vooral nieuwe bezoekers van het Festival met nieuwsgierige instelling, kijken naar de sign- en printbranche.”
Sign&Print Expo 2021
“Een groot deel is al geboekt en we pakken natuurlijk wat ‘best-practice’ elementen mee, die we de afgelopen twee dagen als leuk en vernieuwend hebben gezien. Daarnaast bekijken we de optie om ook de nieuwe hal ‘The Next Level’ te bundelen met de Expo. We zijn in gesprek met mooie partijen om daar een unieke invulling aan te geven. Veel meer wil ik daar nog niet over zeggen. We staan echter al te popelen om verder aan de slag te gaan voor een grandioze editie van Sign & Print Expo op 16, 17 en 18 maart maart 2021 in Gorinchem, zegt Van den Nieuwenhuizen.”
kopfoto (bewerkt): bron Easyfairs
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.