BRANCHE - Verschillende brancheorganisaties krijgen bij de STER gratis reclametijd aangeboden om de belangen van hun branches aan een groter publiek kenbaar te maken. KVGO maakte onderstaand filmpje. Oordeel zelf.
Elke brancheorgansatie krijgt per keer 30 seconden uitzendtijd. Het is dan een flinke uitdaging je boodschap zo duidelijk mogelijk te 'verwoorden en verbeelden'. Uiteraard is de link tussen print en corona voor de hand liggend. Het vreselijk onoverzichtelijke uitzendschema verscheen op de KVGO website. Gaat dit filmpje de branche door de crisis helpen?
Al snel kritiek
'KVGO criticus' Hans Schoolenberg klom vanmiddag al snel in de pen om zijn reactie te geven. Hij heeft zeker een paar punten die een heroverweging waard zijn bij de wijze waarop dit filmpje tot stand is gekomen in proces, vorm en inhoud. Natuurlijk wel even door zijn 'zure zinsopbouw' prikken.
Kopbeeld: screenshot uit bovenstaande opname
Hans Schoolenberg zegt
Peter – wat een compliment dat je mijn stukje plaatst. Ik ben overigens geen KVGO-criticus. Ik ben analist en vol de ontwikkelingen krities. Ook volg ik dienaangaande de verrichtingen van de organisatie die claimt de grafici te vertegenwoordigen.
Verder bestrijd ik dat ik een zure zinsopbouw zou hebben. Ik heb me m.n. in dit artikel redelijk ingehouden.
Peter Luit zegt
Omdat ik je reactie bijna wel kon voorspellen had ik jouw beide kritiekpunten al op voorhand tussen aanhalingstekens geplaatst.
Peter