PARTNERBIJDRAGE - Slimmer, sneller en goedkoper. Dat bereik je met goede automatisering. Marketingafdelingen zetten in hoog tempo automatisering in om hun communicatiebeheer zo efficiënt mogelijk te organiseren. Met de automatisering van het bewerken en inkopen van marketingmaterialen kun je veel tijd en geld besparen.
CHILI publish en Prindustry bieden hiervoor samen een geautomatiseerde totaaloplossing. Met de online editor van CHILI publish kun je marketingmaterialen personaliseren binnen templates met de eigen huisstijl. Prindustry integreert deze editor binnen webshops en brandportals zodat bedrijven hun communicatie niet alleen kunnen personaliseren, maar ook kunnen verkopen en inkopen. Fabian Prudhomme van CHILI publish vertelt over de mogelijkheden van de editor en de krachtenbundeling met Prindustry.
Ontwerpen én inkopen van marketingmaterialen: een web-to-print totaaloplossing.
Fabian Prudhomme is Global Vice President Sales & Alliances voor het vanuit België opererende CHILI publish. Deze softwareontwikkelaar zit in een groeifase. Dat heeft alles te maken met hun geavanceerde online editor. “Met CHILI publisher kunnen bedrijven hun merk sterk en consistent presenteren. Binnen de editor kun je merkgebonden visuele communicatiematerialen ontwerpen binnen smart templates. De merkcomponenten liggen vast. Zo is de huisstijlkleur van een merk als Coca-Cola altijd dezelfde rode kleur. Alle verschillende medewerkers van over de hele wereld kunnen de communicatie-uitingen snel bewerken binnen de juiste uitstraling. Tussenkomst van een vormgever voor aanpassingen is niet meer nodig. Het bespaart veel handmatige werkzaamheden en reduceert de kosten. Onze software staat geheel in het teken van het inkorten en vereenvoudigen van het ontwerpproces. Onze nieuwste versie bevat dynamische layouts waarmee je met één smart template zelfs automatisch diverse eindformaten kunt genereren voor print en web. Op die manier kun je echt het maximale uit elk origineel ontwerp halen.”
Samensmelting online en offline marketing
CHILI publish definieert vier soorten klantgroepen: Commercial Print, Labels & Verpakkingen, Agentschappen en Merken. Grote merken, zoals Philips of Airbus. Maar ook minder bekende merken, zoals Precision Marketing uit het Verenigd Koninkrijk. Precision is een klant die top-of-mind is bij Fabian, omdat het bureau dit jaar snel inspeelde op de nieuwe pandemie-situatie met multichannel e-commerce. “Zij versturen voor opdrachtgevers offline communicatie die via QR-codes online acties triggeren. Zonder een fysiek bezoek kunnen bedrijven zo alsnog een contactmoment creëren, met bijvoorbeeld een kaart in de brievenbus. De QR-code linkt de kaart met een
e-commerce website, landingspage of video.”
Dit zijn direct mailing campagnes die snel tot stand komen met smart templates in CHILI publisher. De gegevens van de klant worden in de editor omgezet naar variabele inhoud. Voor kaarten met QR- codes is het mogelijk om in één keer een printklare output te genereren met een PDF, waarin honderden varianten staan. De variatie is bijvoorbeeld: een andere naam, tekst of afbeelding. Elke actie door de ontvanger van de kaart is meetbaar door middel van de QR-code.
Gary Howard, CEO van Precision, vertelt dat zij met dit proces juist nu voordelen creëren. “Deze geautomatiseerde mogelijkheden zorgen ervoor dat Precision online en offline e-commerce handig kan laten samenvloeien. Om nieuwe klanten in een lock-downed economy te benaderen, moet je zowel online als offline middelen kunnen toepassen. Dit geeft in deze tijd kansen voor zowel de advertentiemarkt als de printindustrie.”
Prindustry partnership voor complete web-to-print oplossing
CHILI publish werkt met diverse partners samen om klantgroepen te bereiken. Prindustry is daar één van. “Prindustry heeft een goede naamsbekendheid in de printmedia markt”, duidt Fabian. “De webshops en brandportals zijn complete bestel- en inkoopsystemen voor printcommunicatie. Met ondersteuning van de CHILI publisher editor kunnen gebruikers de marketing-uitingen ook ontwerpen binnen de huisstijl van het bedrijf. CHILI publisher maakt zo deel uit van de oplossing binnen het Prindustry ecosysteem. Samen hebben we een mooie web-to-print totaaloplossing. Bedrijven die via Prindustry een webportal afnemen inclusief onze editor, hebben ook financieel een voordeel. Prindustry neemt een abonnement af bij ons, die zij in kleinere kostenplaatjes verdelen voor hun klanten. Het is een interessant model, dat ik nu ook voorstel aan partners in andere landen. Het gaat om een partnership waarin je elkaar goed kunt aanvullen.”
Ramon van Wingerden, directeur van Prindustry, vult aan: “CHILI publisher koppelt handig smart data aan smart templates en geeft een printklare output, zoals een PDF. Prindustry doet de rest. Wij verbinden de PDF aan producenten. Prindustry begeleid je bij het inrichten van de huisstijl templates in de editor. Wij organiseren voor je wat gebruikers wel en niet kunnen beheren en aanpassen. Onze template expert Tom geeft een training, zodat je meteen goed met de geavanceerde editor kunt werken. Onze kracht is: verbindingen leggen. Wij verbinden via software allerlei partners en systemen met elkaar. Zo krijg je een alles-in-één web-to-print softwarepakket met orders, offertes, facturatie, boekhouding, productinformatie, voorraad, betalingssystemen, online editing en meer vanuit één platform.”
Fabian besluit: “We zien dit jaar een sterke groei van merken die automatiseren en dit in eigen beheer gaan doen. In plaats van tussenpartijen die deze processen regelen, vragen merkeigenaren nu naar platforms in-house. De web-to-print totaaloplossing van Prindustry en CHILI publish kan hier perfect in voorzien.”
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.