EVENEMENTEN - In het verlengde van onze serie over inkjetontwikkelingen vindt bij onze mediapartner INKISH een 5-daags online event plaats vanuit diverse invalshoeken over inkjet, de markten en de toepassingen.
• Leestijd ca. 2 minuten
Geen enkele andere ontwikkeling krijgt zoveel aandacht als inkjet. In vergelijking tot de verschillende tonerontwikkelingen vanaf het einde van het vorige millennium, blijken de inkjetontwikkelingen zich enorm te versnellen. De vraag is, welke invloed die ontwikkelingen hebben op de inkjettechnologie zelf, workflows, markten en toepassingen.
INKISH inkjet van 15 tot en met 19 februari.
100% live - What You See Is What You Get
INKISH heeft zichzelf geen makkelijke opgave 'opgelegd', de vijf dagen vanaf 15 tot en met 19 februari zijn live. Natuurlijk zal niemand in staat zijn alle vijf de dagen van 10:00 tot 16:00 uur met volledige aandacht achter het beeldscherm plaats te nemen. Daarom vereist elke sessie een eigen inschrijving. Het programma is zeer diverse qua samenstelling. Het vergt even wat tijd om een reeks sessies te kiezen, die in lijn is met de eigen interesses. Om de keuzes eenvoudiger te maken, heeft de redactie van printmedianieuws een 'onderwerp gerichte' indeling gemaakt.
Programma
Klik op de namen voor de link naar de inschrijving per sessie.
- Aftrap door de dagvoorzitters: Jean Lloyd en Morten B. Reitoft (INKISH)
- Technologie: Chris Schowalter (EFI), Juan Cano (Screen), Erik van Sloten (Bobst), Carlo Sammarco (Screen), Jamie Walsh, Jonathan Malone-McCrew, Mary Ann Rowan (Solimar), Yashuo Taketsugu, Colin Flinn (Horizon), Adrian Mayr (Müller Martini), Lance Martin (MBO)
- Klantbeleving/marketing/bewegingen: John Thew en Jason Holland (THE CRM Agency), Isla Munro (Dragonfly), Ingo Raab (Burda), Alex Oldfield (HP), Rob Kruithof Kremer (Screen), Eef de Ridder en Sander Sondaal (Ricoh), Rick Bravo en Stephen Goddard (HP)
- Onderzoek en ontwikkeling: Elizabeth Gooding en Ralf Schlöser (Inkjet Insight)
- Productie praktijk: Marc Freitag (Livonia), Liisa Ohlsson, Brod Geary en Thomas Wimmer (Mondi)
Met bovenstaande sprekers is het hele speelveld afgedekt vanaf onafhankelijk onderzoek, MIS/workflow, technologie/printsystemen, productie en uiteindelijke klantbeleving.
Koppen, printsystemen en applicaties
Intussen maakt de redactie het vervolg op de inmiddels verschenen inleiding en het overzicht van de belangrijkste inkjetkop-ontwikkelingen. In de volgende twee artikelen komt de focus te liggen op de toepassing van bepaalde koppen binnen specifieke printsystemen en de daarvoor meest geschikte applicatiegebieden.
Visie meeste leveranciers op zowel toner als inkjet gericht
In de serie high-end printerfabrikanten, die eind december voor de zesde keer werd afgerond, blijkt dat verreweg de meeste ontwikkelaar blijven geloven in zowel toner als inkjet. Ze zien wel dat de inkjetontwikkelingen snel gaan, en dat toner technologisch gezien is uitontwikkeld. Toch zijn er vooral verschuivingen waar te nemen, waarbij toner vaker terechtkomt in heel specifieke toepassingen, waarbij ook buiten het CMYK kleurgamma naar oplossingen wordt gezocht door zowel binnen CMYK daarbuiten te treden, maar ook speciale kleuren toe te voegen. In die zin blijven er meer dan voldoende argumenten om toner in relatie tot de gewenste marktapplicaties te blijven volgen.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.