PARTNERBIJDRAGE - Tijdens Sign&Print Expo 2022 zal Spandex onder andere de recente partnerovereenkomst van Canon tonen, met daarbij natuurlijk de focus op de groot formaat Arizona en de Colorado 1630 en 1650. Deze laatste wordt getoond op de beurs, op stand J141. Vooraf sprak de redactie met Daniel van Hasselt, General Manager Spandex Nederland.
• Leestijd ca. 2 minuten
Spandex levert hardware, maar ook consumables voor het groot formaat segment en is een grote internationale speler in 20 landen wereldwijd met zo een 37.000 klanten. In ons land werkt Spandex samen met Mutoh, HP, Canon en Summa. In de verschillende landen waarin Spandex werkt, worden ook andere merken als vertegenwoordiging gevoerd.
Op de beurs staan we naast Canon ook met oplossingen van Mutoh, Summa en HP
Primaire markt
Van Hasselt: "Wij zitten puur in de signmarkt, dus groot formaat, en leveren alle mogelijke zelfklevende producten in de breedste zin van het woord, van vrijwel alle spelers, zoals Avery, 3M, Arlon, Orafol, GSWF etc.. Op de beurs zullen we daarnaast ook alles laten zien op het gebied van carwrapping. We demonstreren die toepsssingen ook op de beurs, in samenwerking met The Wrap Insititute."
Spandex distribueert de meest vooraanstaande merken zoals 3M, Avery Oracal, Arlon, Mactac, ImagePerfect, R-Tape HP, Mutoh, BubbleFree, Neolt
Is Sign&Print Expo voor jullie het enige podium in Nederland?
Van Hasselt: "Jazeker, er zijn nog wel wat kleinere initiatieven, maar echte toegevoegde waarde vraagt toch wel wat schaalgrootte. We hebben een heel breed assortiment, waar we ook wel een flinke omvang aan beursbezoekers voor nodig hebben."
Hoe zien jullie verkoopkanalen eruit?
"Naast de webshop hebben wij ook meer dan voldoende aandacht voor offline contact en ook telefonische communicatie met onze klanten. We hebben een flinke afdeling customer services, waar we dagelijks de nodige orders binnenkrijgen per mail of telefoon. Om je een indicatie te geven, wij ontvangen dagelijks zo’n 30% van onze orders via de webshop. Dat is relatief best hoog en we verwachten daarin de komende tijd zeker nog te gaan groeien."
Van Hasselt over de internationale omvang van Spandex: "In hoofdzaak in geheel Europa, maar in de Verenigde Staten hebben we drie vestigingen en in Australië inmiddels zes."
Hoe maken jullie gebruik van de marketingmogelijkheden van Sign&Print Expo?
Van Hasselt: "Je ziet best wel veranderingen in Van Hasselt: "Je ziet best wel veranderingen in de markt, nieuwe kleinschalige bedrijven in car wrapping, decoratieprint etc. Dat zijn bedrijven die vaak communiceren via social media kanalen. Dat doen wij ook, maar we gebruiken dus ook traditionele online kanalen, waaronder dus ook de mogelijkheden om direct met onze actuele diensten en producten zichtbaar te zijn op de website van Sign&Print."
Van Hasselt: "De mogelijkheden van Sign&Print staan tot je beschikking, daar kan je zonder extra kosten goed gebruik van maken."
Ga je geld verdienen op de beurs?
"Nou, dat gebeurt niet zo heel vaak direct, niemand doet zomaar een investering in apparatuur. Ik verwacht zeker dat we met onze nieuwe partnerovereenkomst met Canon leads zullen genereren. Ik loop zelf al wat jaartjes mee, ook in het beurzen landschap. Zo een 20 jaar geleden verkocht je nog wel eens een machine op een beurs, tegenwoordig echt niet meer, hooguit symbolisch voor het moment."
Heb je het beurslandschap gemist de afgelopen twee jaar?
Van Hasselt: "Wij hebben heel veel telefonisch contact gehad, maar ook twee online events. Al onze mensen hebben een eigen klantenkring, dus zijn allemaal bekend met onze werkmethoden. Zeker doen we ook hier en daar wel wat koude acquisitie via de telefoon. Maar we kijken uit naar volgende week om weer veel mensen fysiek te mogen ontmoeten. We staan op standnummer J141."
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.