EVENEMENT - De lijst van 'tafelheren' is bekend. Voor beide rondetafelgesprekken op 22 en
23 maart maakt de redactie van printmedianieuws/blokboek.com in samenwerking met Sign&Print Expo de lijst met sprekers bekend, die met elkaar in gesprek gaan over twee zeer actuele onderwerpen.
Inkjet lijkt niet te stuiten, welke rollen blijven over voor offset en toner?
In de afgelopen anderhalf jaar was er geen ontkomen aan, inkjet passeerde alle stations op het gebied van kwaliteit, snelheid, substraten en toepassingen. Is het einde nabij voor offset en toner? Of is er meer dan voldoende ruimte voor een gezonde verhouding tussen de drie technieken en de daarvoor geschikte applicaties?
Morten Reitoft van INKISH, keynotespreker voor de sessie 'Inkjet, de ultieme disruptie in digital print?'
Peter Luit geeft een korte inleiding op het onderwerp, waarna Morten Reitoft van INKISH uit Denemarken zijn visie zal geven. Hoe kan je jezelf als ondernemer goed voorbereiden op de snelheid van de inkjetontwikkelingen en welke rol inkjet mogelijk in je eigen bedrijf kan gaan spelen? Is technologie belangrijk, zijn het de applicaties, de beschikbare substraten of gaat het om de inkten? Er zijn veel knoppen om aan te draaien. In deze eerste sessie op 22 maart komen spelers aan het woord vanuit de toeleveranciers. Zij zullen elk vanuit eigen ervaring hun visie geven op de toekomst van inkjet, offset en toner. We gaan aan tafel in gesprek met:
- Rob van Wanrooy (Sales & Marketing Manager PrePress, manroland sheetfed)
- Eelco Hoogendoorn (Inkjet specialist General Western Europe, HP)
- Ewout Maartense (Sales Manager Benelux, Nordics & Baltics, Landa)
- Rob Boumans (Expert in High Speed Inkjet substrates, Crown Van Gelder)
- Frank Huigen (Director Production Printing Products Benelux, Canon)
De antwoorden op de huidige actuele vragen rondom inkjet? Kom dan naar Sign&Print Expo 2022. We verwachten een volle zaal op 22 maart, vanaf 17.00 uur ben je welkom.
De branche in een spagaat van kosten, opbrengsten, prijzen en sommen
Dagelijks wordt iedereen geconfronteerd met inflatie, oplopende rentes, hogere kosten in de supermarkt en niet in de laatste plaats sterk oplopende energie- en transportkosten. Nu de branche net weer een beetje herstelt van de gevolgen van de pandemie, wordt het er bepaald niet rustiger op. De economische gevolgen van de pandemie worden versterkt door de oorlog in de Oekraïne, en niemand kan een trefzekere voorspelling doen over de nabije toekomst. Toch zal ook de branche moeten 'bijsturen' om kosten, prijzen, opbrengsten, winst of verlies in de hand te houden.
Marco Boer van IT Strategies, online keynotespreker voor de tweede sessie: 'De kosten de baas' (met zo 'n 6 uur tijdsverschil t.o.v. Boston (USA) komt hij wel heel vroeg uit bed).
Na een korte inleiding door Peter Luit, zal keynotespreker Marco Boer online vanuit de Verenigde Staten zijn visie geven op een speelveld, waar een behouden financieel gedrag de 'norm' was. Dat is volgens Boer ten einde gekomen. Hij stelt, dat voor het eerst in dertig jaar de branche het heft in eigen hand neemt en de hogere kosten nu direct doorberekent aan haar opdrachtgevers. Is dit ook in ons land het geval? We gaan aan tafel op zoek naar de antwoorden met:
- Wouter Haan (directeur Reclameland) - de 'snelle' online visie
- Oscar Jager (directeur Veldhuis Media) - de 'gedegen' ondernemersvisie
- Marcel Lamain (directeur GOC) - de bedrijfstak visie
- Dick Naafs (voorzitter KVGO) - de werkgevers visie
- Fred Brouwer (Sales Manager Dealers Benelux Agfa) - de leveranciers visie
Een breed panel met decennia aan ervaring. De antwoorden op de huidige actuele vragen? Kom dan naar Sign&Print Expo 2022. We verwachten een volle zaal op 23 maart, vanaf 11.00 uur ben je welkom.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.