PARTNER BIJDRAGE - De bijna twee eeuwen oude Franse drukkerij HUMA Print in Combs-la-Ville (ten zuidoosten van Parijs) heeft haar strategie omgegooid door over te stappen van diepdruk naar digitaal drukken en zich te richten op een 'hypergepersonaliseerd' aanbod.
• Leestijd ca. 2 minuten
Onder de diensten - producten met oplages van 3.000 of minder en gepersonaliseerd drukwerk - bedient HUMA Print de behoeften van regionale weekbladtitels, gespecialiseerde tijdschriften, reclamedrukwerk en catalogi.
SCREEN Truepress Jet520HD, een belangrijke troef in transformatie naar gepersonaliseerd printen van tijdschriften.
Lange historie
HUMA Print, daterend uit 1829, is één van de oudste drukkerijen in Frankrijk. Tot voor kort heette het bedrijf Hélio Corbeil en was het gespecialiseerd in diepdruk voor massacommunicatie en grote oplagen, waarbij wekelijks ongeveer 10 miljoen exemplaren van tijdschriften werden gedrukt. In september 2020 stopte het bedrijf met de diepdrukactiviteiten. Maar sinds twee jaar zijn de 23 partners en medewerkers van HUMA Print bezig met een verschuiving van massa- naar hyper-gepersonaliseerd drukwerk.
Betere targeting en meer personalisatie
Bruno Arasa, Managing Director van HUMA Print, legt uit: "Massadrukwerk biedt niet langer interessante perspectieven. De toekomst van print gaat in de richting van minder kwantiteit naar meer efficiëntie door betere targeting en meer personalisatie - waardoor een grotere toegevoegde waarde mogelijk wordt."
Om deze transformatie te bewerkstelligen, voltooide de coöperatieve onderneming een investeringsplan van 6 miljoen euro om zichzelf uit te rusten met precies de juiste digitale druk- en afwerkingsmachines. Het bedrijf veranderde van naam en verhuisde naar een nieuw pand in Combs-la-Ville, in de zuidoostelijke voorsteden van Parijs.
Nieuwe missie, nieuw machinepark
"Ons nieuwe machinepark verenigt het allerbeste op het gebied van digitaal drukken", zegt Bruno Arasa. "We hebben gekozen voor de SCREEN Truepress Jet 520HD-printer vanwege zijn equivalent in offsetkwaliteit, maar ook omdat de inkjetprinter ons in staat stelt om de op maat gemaakte aanbiedingen voor te stellen die de kern vormen van onze nieuwe strategie."
Bruno Arasa voegt toe: "SCREEN was in staat om de technische bijzonderheden en de kwaliteit van de magazinepers die we nastreefden te identificeren. Wij hadden een heel nieuw ecosysteem nodig, en zij waren in staat om echte tests te ontwikkelen met echte bestanden in levensechte situaties, en ook om technische ondersteuning en bijstand te bieden. SCREEN heeft zichzelf bewezen met hun acties. En we zagen de resultaten met onze eigen ogen met echte afdrukken op verschillende substraten."
Bruno Arasa erkent de uitdagingen van het veranderen van de missie en strategie van een bedrijf met zo'n lange geschiedenis. "Maar ik ben ervan overtuigd dat we de juiste weg hebben gekozen en dat we klaar zijn voor de toekomst", zegt hij.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.